Hem rebut de… l’editorial Barcanova

A la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 hem rebut de l’editorial Barcanova un seguit de llibres que llegirem amb atenció i en farem difusió entre les escoles i instituts de la nostra demarcació territorial.

Cicle Inicial

Un Romeu de pega dolça, de Maria Mercè Roca

L’escola del llop Pepito fa cent anys i, per celebrar-ho, la senyoreta decideix que a la seva classe faran una obra de teatre: Romeu i Julieta!
Tothom s’hi esforça de valent. La Júlia i en Joan Porquet fan de protagonistes, i en els assajos tot surt d’allò més bé. Segur que triomfaran! Però quan estan a punt d’estrenar l’obra, el destí vol que el llop Pepito hagi de fer de Romeu, i el món li cau a sobre. Perquè en Pepito, per més que s’hi esforci, és incapaç d’aprendre’s ni una frase del text. Ai, pobre Pepito, quin fracàs que l’espera…!
Com s’ho farà? Algú el podrà ajudar? Se’n sortirà?

Cicle Superior

El petó de Lili Marleen, de Pep Molist

Timoneda és un poble on fa temps que no plou.
La gent té l’esperança que un dia torni Lili Marleen, un personatge que quan va visitar el poble fa anys va portar solucions màgiques i meravelloses.
En Pere és un nen que també viu al poble. Les seves pors el duen a conèixer un fotògraf, el senyor Salom, que li explica la seva història amb Lili Marleen i com gaudeix fotografiant moments feliços.

El detectiu La Piste i el cas dels pastissers de Chantilly, d’Esther Sualdea

Els habitants de Chantilly sempre estan de bon humor. No els veureu mai enfadats ni els sentireu dir una paraula més alta que l’altra. I és que en aquesta bonica vila del nord de França s’elaboren els millors pastissos del món! De xocolata i taronja, de formatge i gerds, de llimona i merenga. Les seves creacions són sol•licitades per reis, reines, prínceps, princeses i nobles de tots els racons de França. Però un bon dia desapareixen tots els pastissers del poble i els habitants de Chantilly comencen a experimentar reaccions desconegudes: enuigs, continus i divertits oblits…
Desesperat, l’alcalde de la vila decideix contractar els serveis d’un detectiu molt peculiar: en François La Piste.

L’esfera imperfecta, de Jordi Lopesino

Saps realment com és el planeta on vius? La Terra és tan gran que la nostra ment és incapaç d’abastar-la. Els Setciències tenien el mateix problema, però l’han resolt d’una manera ben original. Acompanya la Laia, la Berta, en Ferran i en Marc en l’aventura de conèixer el planeta Terra amb l’ajut de la ciència.

Educació Secundària

650 puntades, de Gemma Pasqual

650 puntades són les que calen per cosir una pilota com la que han regalat a la Shakira pel seu aniversari. Una pilota perfecta, feta a mà i amb una característica especial: sis puntades en forma de creu per fora. Els records més amagats de la Shakira afloren de sobte, i la noia fa un viatge al món del passat, un viatge de 6.700 quilòmetres, que és exactament la distància que hi ha entre el Pakistan, el país on va néixer, i Barcelona, la ciutat on viu.
Recorda els anys que cosia pilotes clandestinament en una fàbrica, que desitjava tenir una família i aprendre de llegir i escriure, els anys que compartia un somni amb les companyes i els companys: ser fitxats per a l’equip de futbol Sialkot Blue i, així, poder sortir d’aquelles quatre parets on eren tancats. Un somni molt gran, però és que, a part de cosir pilotes, en aquell taller no tenien cap altra cosa a fer que bastir d’imaginació i de fantasia les seves míseres vides.

Mitjons llargs, de Maria Enrich

La dècada dels seixanta és un període ple de canvis que introdueixen nous signes de modernitat: les cançons dels Beatles, l’estètica hippy, els cabells llargs, les faldilles curtes i els mitjons llargs.
També és l’època dels televisors en blanc i negre, del No-Do i de les sessions contínues al cinema. Però, sobretot, és una època en què es viu una situació política reivindicativa i convulsa al nostre país.

No tot està perdut, de Noemí Bagés

En començar a treballar com a mainadera per a la família més rica del poble, la Blanca es troba en una situació estratègica entre els guerrillers que busquen justícia i els vilatans i les forces de seguretat que, sense escrúpols, actuen guiats per la corrupció i els interessos personals, en un temps de falsa pau, de por encoberta i crueltat.
Mentrestant, el Didier, un maqui arribat de més enllà de la frontera, de pas en una missió contra els exèrcits nazis que envaeixen mig Europa, mostra que un món millor és possible a una Blanca que, rere un aspecte angelical i inofensiu, amaga les armes més poderoses: la intel·ligència, la valentia i l’esperança en el futur.

Xènia, tens un WhatsApp, de Gemma Pasqual

Estàs pendent tota l’estona del mòbil? Aguantes la respiració fins que no reps una resposta? Prioritzes un missatge de WhatsApp a qualsevol altra cosa?
La Xènia ho fa. Mira la pantalla totalment hipnotitzada. L’aparell li indica que en Carles està en línia. Espera impacient perquè aparegui a la part superior de la pantalla el gerundi del verb escriure. Li sembla sentir les campanetes. De tant que ho desitja, les té ficades al cap. No està boja, és amor, un sentiment nou per a ella, que tan aviat li fa volar mil papallones a l’estómac com la turmenta. En la seva vida res no és el que sembla, però ella, que sempre es queixa del final de les pel·lícules, aquesta vegada, que és la protagonista, està ben decidida a triar el final… O potser ho faràs tu?