Recursos per a l’aula. Com treballar els llibres de Lectura Fàcil

Moltes persones poden llegir qualsevol text sense dificultat, comprendre’l i trobar-li un sentit. T’imagines que no poguessis? Que les paraules fossin mots abstractes o que perdessis contínuament el fil del que estàs llegint?

Aquesta és la realitat amb què es troben cada dia milers d’alumnes que, per diversos motius –immigració, trastorns d’aprenentatge, etc.- pateixen dificultats de comprensió lectora que interfereixen en el seu procés d’aprenentatge.

Per donar resposta a aquesta dificultat, existeixen els llibres de Lectura Fàcil. Es tracta de llibres adaptats segons les directrius de l’IFLA (Intenational Federation of Library Associations and Institutions) pel que fa al seu llenguatge, forma i contingut, per facilitant-ne la comprensió per part d’aquests alumnes.

Aquesta és una eina amb un alt valor pedagògic, perquè reforça l’aprenentatge i permet la integració d’aquest col·lectiu en la dinàmica natural de l’aula. (Extret del web d’Abacus).

Amb aquesta nova publicació Recursos a l’Aula es pretén ajudar a treballar els llibre de Lectura Fàcil