La biblioteca escolar, hoy

Glòria Durban és la responsable de la biblioteca de l’Escola Tècnica Professional del Clot i, des de l’any 2003, la responsable de continguts del portal La biblioteca escolar com a eina educativa.

Aquest llibre desenvolupa el concepte de biblioteca escolar com  un espai de coneixement i aprenentatge, fruit de la seva llarga i intensa experiència.

La biblioteca escolar, hoy: un recurso estratégico para el centro descriu i argumenta els aspectes més rellevants que en l’actualitat configuren la conceptualització de la biblioteca escolar com un recurs educatiu imprescindible que participa de l’acció estratègica del centre i que incentiva i dóna suport a processos de millora de l’ensenyament. En els diferents capítols veiem com les accions de la biblioteca adquireixen ple sentit si recolzen realment sobre aquelles situacions d’aprenentatge que requereixen l’ús de materials i que es duen a terme dins de les programacions i projectes de treball d’aula, com ara els treballs d’investigació i les intervencions de lectura i escriptura.

En un moment que els responsables de la inserció de les TIC a l’aula pregonen als quatre vents la bondat d’aquest sistema i les necessitats d’un canvi metodològic, seria convenient que tinguessin en compte alguns dels aspectes que es desenvolupen en aquest llibre com la gestió del coneixement o l’alfabetització informacional, per a evitar caure en errors no per imprevisibles, desconeguts.

Durban Roca, Glòria. La biblioteca escolar, hoy: un recurso estratégico para el centro. Barcelona: Graó, 2010 (Biblioteca de Aula; 273)