Estudi sobre la integració de la biblioteca dins el centre educatiu

El Ministerio de Educación i la Fundación Germán Sánchez Ruipérez han publicat la seva recerca qualitativa “Bibliotecas escolares “entre comillas”. Estudio de casos: buenas prácticas en la integración de la biblioteca en los centros educativos”. (2010).

Es tracta d’un estudi qualitatiu en què es pretèn donar a conèixer aquells processos que s’han endegat en alguns centres educatius per tal d’adequar la biblioteca escolar als profunds canvis que s’estan produint a l’escola.  Es tractava de donar resposta, des de la pràctica, a preguntes com  ¿quin és el paper de la biblioteca en la construcció del coneixement?, ¿de quina manera el projecte de la biblioteca s’articula al voltant d’un projecte més ampli, on la cultura escrita, el coneixements i les TIC siguin elements transversals del currículum? o ¿quins són els passos i quines dificultats es troben?

L’anàlisi de la feina que fan els centres ha permès treure idees rectores i concretes sobre com avançar, de la mateixa manera que ho fan els centres observats,es tracta, per tant, d’un estudi que més arribar a uns resultats o unes conclusions, marca un camí a seguir, un camí en què els centres que han participat en l’estudi, entre els quals hi ha l’escola Cossetània de Vilanova i la Geltrú, hi mostren una voluntat de canvi. Un canvi que és real perquè aquests centres ho han demostrat amb la seva feina diària.

1 comentari

1. Retroenllaç: Tweets that mention http://www.reporteducacio.cat/?p=1313utm_sourcepingback -- Topsy.com