Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes

Aquest llibre de Gemma Lluch, professora de la Universitat de València, té un subtítol que és tota una declaració de principis “Los comités de valoración en las bibliotecas escolares y públicas”. Oferix una eina per a la selecció de llibres per a nens i joves en biblioteques escolars, públiques amb seccions de literatura infantil i juvenil; per als docents d’infantil, primària i secundària; per als estudiants universitaris de ciències de l’educació, filologia, documentació i comunicació; per a les llibreries, editorials i investigadors.

Proposa la formació de comitès de selecció de llibres que permetin transformar un lector en un mediador, en un lector competent que comparteixi, discuteixi i valori el llibre que arriba a les seves mans i que trobi un espai on aprengui a compartir i construir coneixement.

A la segona part de l’obra, s’aporten un seguit de criteris que poden ajudar a valorar els llibres que llegeixen infants i joves, considerant gènere i edat i diferenciant característiques paratextuals i textuals. Com a complement a aquesta segona part, a l’apèndix, es presenta una selecció de materials bàsics per a iniciar-se en aquest camp.

Finalment, la tercera part descriu l’experiència concreta dels comitès de valoració de llibres en Fundalectura de Colòmbia i la investigació que s’ha realitzat per a obtenir els criteris de valoració i avaluar el funcionament de treball dels comitès.

Referència bibliogràfica: LLUCH, Gemma. Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes. Los comités de valoración en la bibliotecas escolares y públicas. Gijón: TREA, 2010.

1. biblioreport

Hola, Gemma,

Gràcies a tu pel seguiment del nostre blog. Ja t'hem corregit la teva adscripció professional i ara hi apareix correctament.
    De ben segur que el teu llibre serà de gran ajuda per al professorat responsable de les biblioteques de les nostres escoles i instituts.

Salutacions cordials,
    Servei Educatiu Baix Llobregat-6

2. Gemma Lluch

Moltes gràcies pel comentari de la investigació, ens agradaria molt que puguera ser una bona ajuda per als bibliotecaris i els docents.
    Simplement comentar-li que sóc professora de la Universitat de València.
    Aprofite l'avinentesa per felicitar-los per aquest espai informatiu ben interessant i productiu.

3. Retroenllaç: Una propuesta de análisis para la literatura juvenil | reporteducació