Crida d’Òmnium a les escoles perquè recordin l’afusellament del president

cartell_companys_definitiu2

Òmnium Cultural anima les escoles i instituts de Catalunya que el dijous 15 d’octubre recordin la figura del President Lluís Companys en horari lectiu i reflexionin al voltant de les circumstàncies del seu afusellament per part del règim franquista. Per fer-ho ofereix un recull de recursos pedagògics adequats a les diferents etapes escolars:

RECURSOS:

Poemes:

• Gassol, Ventura, Al president Lluís Companys
  • Neruda, Pablo, Canto a la muerte y resurrección de Lluís Companys
  • Brossa, Joan, Oda al president Companys

Web de Josep Bargalló que recull i comenta els quatre poemes

Poema musicat:

• Lluís Companys. Poema de Roc Casagran amb música de Cesk Freixas.

Documentals:

Pel·lícula

Companys, procés a Catalunya. 1978

Telefilm

Auques

Còmic

• Fusilamiento del presidente Lluís Companys. Dibuixos de Leopoldo Sánchez. Guió de José Antonio Parrilla y Lluís Vila-Abadal dins “Breu Historia de Catalunya”. Volum 3 (1979)

MÉS INFORMACIONS I DOCUMENTACIÓ: