Orientacions per a l’ús del correu electrònic

Què fer si tenim un compte de correu XTEC desactivat

El correu corporatiu d’XTEC, com a mesura de seguretat, té una política d’actualització de contrasenyes que ens obliga a canviar-la cada sis mesos. Hi ha tota una sèrie de professors/es que, en no haver canviat la contrasenya del compte de correu d’XTEC dins els terminis que es demanaven, es troben amb que els han desactivat el compte. Ens podem adonar d’aquest fet per què, en voler enviar-los un missatge a la seva bústia, ens arriba un missatge del remitent Mail Delivery Subsystem , amb un assumpte semblant a Delivery Status Notification (Failure), on en el cos del missatge, una mica més avall de l’adreça de la persona afectada, ens explica el motiu pel qual aquesta bústia no ha pogut rebre el nostre missatge: The email account that you tried to reach is disabled

En aquests casos, i si és possible, aniria bé fer arribar a la persona afectada les instruccions que es detallen a continuació per a que puguin tornar a activar el seu compte d’XTEC.

  1. Per a que se’t torni a ACTIVAR el teu compte, hauries d’anar a la pàgina d’XTEC, a l’opció de dalt de tot Atenció a l’usuari i tot seguit clicar a l’opció Recordatori de contrasenya .
  2. A la pàgina que se t’obrirà hauries d’entrar el teu NIF, la teva situació laboral i el codi del centre on treballes  i clicar el botó “Demana”.
  3. A continuació se t’obrirà una finestra on se t’informarà de que rebràs properament al teu lloc de treball una carta (per correu postal) amb el recordatori de contrasenya. D’aquesta manera se t’hauria de tornar a activar el compte de correu.
  4. A partir d’aquest moment, si encara recordes la contrasenya que tenies anteriorment, sense esperar a rebre la carta esmentada, ja hauries de poder accedir a l’opció Canvi de contrasenya de l’apartat Atenció a l’usuari del portal XTEC esmentat abans i procedir a omplir els camps que s’hi demanen: usuari XTEC (sense @xtec.cat), contrasenya actual (la que tenies fins ara), contrasenya nova i confirmació de contrasenya nova. Si el canvi es realitza amb èxit, ja podràs tornar a entrar al teu compte amb la nova contrasenya.
  5. Si no recordes la contrasenya que tenies, hauràs d’esperar a que t’arribi el recordatori per correu postal al centre on treballes i, tot seguit, procedir al procés de Canvi de contrasenya explicat més amunt.
  6. Si a l’entrar el teu NIF en el recordatori de contrasenya, no et troba o no t’accepta el centre on estàs destinat, llavors vol dir que ja tens el compte del tot suprimit.
  7. En aquest cas, l’única solució passaria per tornar a demanar l’alta d’usuari d’XTEC a través del formulari de sol·licitud que hi ha a la pàgina corresponent dins l’apartat d’Atenció a l’usuari del portal d’XTEC. Recorda que aquest formulari s’ha d’imprimir, omplir, signar i enviar-lo per fax o correu postal al número o adreça indicada en el mateix formulari. Al cap d’uns dies rebràs una carta per correu postal al teu centre amb les noves dades.
  8. Esperem que tot el procés et funcioni sense problemes.

Convé recordar que el compte de correu d’XTEC és el mitjà de comunicació corporatiu oficial del Departament d’Ensenyament amb tot el professorat dels centres educatius de Catalunya, i per tant és necessari consultar-lo periòdicament. (segons s’explicita en l’Ordre 1/2012)

Redirigir correus d’un compte a un altre