XI Jornada Terres de l’Ebre

XI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre. Mirada atenta a l’Educació Primària, arts a l’escola.

DESCRIPCIÓ

La “XI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre” vol contribuir a donar  una nova mirada als projectes artístics perquè siguin claus i incideixin en la comunitat educativa per fomentar la creativitat, la flexibilitat, la capacitat d’anàlisi, el coneixement de l’entorn, l’actitud davant l’aprenentatge i perquè proporcionin diverses eines útils per revitalitzar accions educatives.

L’art és una font de coneixement que ens acosta a la nostra cultura i ens ajuda a conèixer i reconèixer el món i fixar-nos una mica més allà de l’evident.

La realització de projectes artístics fa que l’alumnat se senti escoltat i pugui mostrar qui és, què vol i què l’interessa.

L’art hauria de ser un exponent d’aprenentatge lliure, creatiu i significatiu que s’hauria de treballar amb l’alumnat d’educació primària als centres educatius.

A l’aprenentatge artístic, tal com diu Elliot Eisner, “hi pot haver més d’una resposta a una pregunta i més d’una solució a un problema”.

OBJECTIUS

• Promoure i posar en valor l’art a l’educació primària.
  • Fer viure l’art com a font d’informació, plaer i inspiració creadora.
  • Conèixer què es fa a les escoles en relació amb les arts, compartir-ho, i fomentar processos col·laboratius.
  • Compartir recursos, metodologies i mecanismes d’avaluació a l’hora de fer pràctiques artístiques.
  • Fomentar espais creatius, on la imaginació, l’experimentació i la creativitat es treballin i s’estimulin amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge més ric i motivador per a l’alumnat d’educació primària.
  • Aprofitar l’educació artística per desenvolupar les habilitats emocionals, creatives, innovadores i diverses culturalment.

09.15 h. Inauguració de la jornada

09.30 h. Sra.  Glòria Jové Monclús. Universitat de Lleida.  Transversalitat, arts i aprenentatges en contextos educatius contemporanis

10.30 h. Dimas Fàbregas.  Escola La Immaculada (Vilassar de Dalt)  L’Art per aprendre.

11.15 h. Descans.

11.45 h. Ester Garcia, Pilar Maza, Laia Reverter. Grup de mestres de música de les terres de l’Ebre.  Contes musicals.

12.30 h. Jordi Príncep. Escola de Teatre i Circ d’Amposta. Sense guions ni representacions … Què fem quan fem Teatre?

13.15 h. Cloenda de la jornada

Data:  20 de març

Horari: de 9,00h a 14,00h

Lloc: L’adreça de la sala de videoconferència on es realitzaran les ponències és la següent:

INSCRIPCIÓ