Tallers arqueologia

El Departament de Cultura de les Terres de l’Ebre ofereix als centres educatius del Baix Ebre uns tallers adreçats a alumnes del cicle superior o primer d’ESO sobre experimentació arqueològica.

Els tallers són activitats participatives en què els alumnes posaran en pràctica els coneixements adquirits al transcurs de cadascuna de les 5 activitats escollides per cada centre educatiu: la talla lítica, l’art rupestre, la ceràmica neolítica, la cordelleria ò els collarets, denes i gravats. Dites activitats van acompanyades d’una sèrie de materials didàctics que ajuden a comprendre les necessitats de la comunitat durant èpoques prehistòriques, i el rol que jugava cada membre de la comunitat.

Cada activitat té dues parts ben diferenciades, en primer lloc presentació i explicació sobre coneixements bàsics dels diferents materials didàctics que portem per desenvolupar l’activitat; els materials a la natura, recol·lecció, procés de transformació de les diferents matèries primeres per poder portar a terme tasques com; fer foc, crear goma d’enganxar, procediment de la talla lítica, poliment de la pedra. Seguidament els alumnes, posaran en pràctica els coneixements adquirits.

+[Info]