Projecte “Fortes i valentes”

L’Institut Català de les Dones a les Terres de l’Ebre juntament amb el Departament d’Educació impulsa el projecte “Som fortes i valentes” amb la voluntat de continuar fomentant la prevenció de les violències masclistes per promoure la igualtat efectiva de dones i homes des de l’educació primària.

Adreçat a l’alumnat de 5è de primària de les escoles de les Terres de l’Ebre, es pretén fer un recull de contes no sexistes redactats i il·lustrats pel propi alumnat, ambientes i emmarcats en les nostres terres, on s’empoderi a la dona i es trenquin els estereotips.

Objectiu general:
Prevenir la violència masclista ensenyant a nens i nenes a qüestionar els estereotips sexistes mitjançant la lectura de contes tradicionals (La Bella dorment, La Blancaneus, La caputxeta vermella…) i l’elaboració de contes propis que trenquen amb els estereotips.
Objectius específics:
Reflexionar sobre els rols i els estereotips de gènere que ens envolten.
Qüestionar els rols de gènere i proposar alternatives més igualitàries, oferint una mirada més àmplia dels models masculins i femenins.
Fomentar el respecte, ensenyar-los a respectar les diferències, l’empatia i el valor de la igualtat entre nens i nenes i l’empoderament de la dona en tots els àmbits.

Bases