IX Jornada

Mirada atenta a l’Educació Primària
23 de març de 2019

DESCRIPCIÓ
La “IX Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre” vol contribuir a realitzar una mirada atenta de les accions que es duen a terme a l’Educació Primària, amb la finalitat de preparar l’alumnat per donar respostes innovadores, per aprendre a pensar i actuar de manera integrada, i per fomentar la seva iniciativa, la creativitat, l’esperit crític i el
gust per aprendre.

OBJECTIUS
• Comprendre els factors que potencien i dificulten els processos d’aprenentatge i memòria.
• Entendre la importància de l’atenció i la percepció, els estats emocionals i les funcions executives en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
• Integrar eines de gestió emocional i d’educació cognitiva com a docents i educadors.
• Facilitar l’aprenentatge de l’alumnat a l’àrea matemàtica.
• Aportar recursos, eines i habilitats per aconseguir que el/la docent d’educació primària esdevingui competent digitalment.
• Promoure l’atenció educativa a l’alumnat d’educació Primària en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.

08.30 h. Recepció dels assistents
09.00 h. Inauguració de la jornada
09.30 h. Sra. Laia Casas “Neurociència, emoció i aprenentatge en l’etapa d’educació primària”
10.0 h. Tallers simultanis