#CentresEducatius360

PROGRAMA:

17.30 h – 17.40 h: Benvinguda de Fathia Benhammou, directora de l’Aliança Educació 360, i Albert Quintana, vicepresident de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya.

17.40 h – 18 h: “D’Illes a nodes”, una guia per repensar els centres educatius en clau 360. A càrrec de Neus Giménez i Àlex Martínez, docents i tècnics de la FMRPC.

18.00 h – 18.25 h: Expandir l’aprenentatge integrant temps i espais educatius i treballant amb l’entorn. A càrrec de Fernando Trujillo, professor i investigador de la Universitat de Granada. Trujillo és expert en educació, especialment en els camps d’innovació educativa, didàctica de la llengua, tecnologia educativa i interculturalitat, a més d’assessor científic i tecnològic a Conecta 13.

18.25 h – 18.45 h: Com poden els centres educatius esdevenir nodes i agents de transformació educativa dins l’ecosistema educatiu local? Diàleg entre Àngels Cadena, directora de l’Escola Mercè Rodoreda de Barcelona, i Pilar Gargallo, presidenta de la FMRP de Catalunya.

18.45 h – 19.30 h: Contagia’t de la mirada 360. Mostra simultània d’experiències:

• Com connectar l’activitat lectiva i no lectiva de l’escola promovent itineraris d’aprenentatge personalitzat? L’experiència “Itineraris educatius personalitzats” de l’Escola la Maquinista de Barcelona. A càrrec de Raül Martínez, direcció del centre. Presenta i modera Francina Martí, de l’AM Rosa Sensat, membre de la FMRPC.
  • Com connectar l’activitat del centre educatiu amb l’entorn. L’experiència “Fem escola. Descobrim Gebut”, de l’Escola Jaume Miret de Soses (Lleida). A càrrec de Mercè Roca, directora del centre. Presenta i modera, Raül Manzano, vocal FMRPC, CRP del Segrià i membre de la Xarxa d’Educació 360 Terres de Lleida.
  • Connectar, integrar i enriquir els temps i els espais lectius i no lectius. L’experiència “El valor educatiu del temps de migdia” de l’Escola Vila-Roja de Girona. A càrrec de Laura Chaparro Bartolí, directora del centre, i Sira Canyigueral, cap d’estudis. Presenta i modera Albert Quintana, vicepresident de la FMRPC i Coordinador de la Xarxa d’Educació 360 de Girona.

INSCRIPCIÓ