Bones pràctiques

Virtual learning boxes
ESC Mestre Marcel·lí Domingo
Educació primària

L’escola està iniciant un canvi metodològic en alguns dels àmbits curriculars amb l’objectiu d’utilitzar entorns d’aprenentatge propers a l’alumnat i realitzar un aprenentatge significatiu. Un d’aquests àmbits en què s’ha iniciat aquest canvi ha estat l’àmbit lingüístic en l’àrea d’anglès. Des de fa anys cap aquí hem estat treballant mitjançant capses d’aprenentatge que no són més que propostes de treball guiat i globalitzat que configuren una de les franges de treball cooperatiu. En cada capsa hi ha tot un seguit de reptes que els alumnes han d’aconseguir donar resposta en un temps determinat.
Aquestes capses estaven elaborades a partir del treball dels continguts orientats pel currículum. No són de lliure elecció, a excepció de l’última caixa en què son els alumnes qui decideix el què i com volen treballar i elaborem els reptes en funció de les seves motivacions.
La valoració d’aquest treball ha estat molt positiva però com bé sabeu, en la pràctica docent sempre hem d’incorporar canvis o modificacions per tal de millorar aquesta pràctica i és aquí on neix la idea de digitalitzar totes les capses, arrel de la situació que ens ha tocat viure i donat que el material que fins ara fèiem servir, no es podia tocar i intercanviar entre aules.
Aquesta digitalització ens va fer pensar en el nom de les capses i com es podien treballar de manera transversal i globalitzada en altres àmbits, així que vàrem decidir remodelar el treball i fer-lo més competencial, pròxim a l’alumnat i donar-li un enfocament de treball se les STEAM.

+[info]