X Jocs Florals Escolars de Catalunya | 1a fase

Aquest any 2023, el Departament d’Educació organitza els X Jocs Florals Escolars de Catalunya. Esteu convidats a participar-hi tots els centres públics i concertats de primària i secundària. Els Jocs constaran de tres fases:

1a fase Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.

Cada centre participant haurà de triar un text per a cada categoria i enviar-lo, abans del dia 25 d’abril, als Serveis educatius de zona <crp-altpenedes@xtec.cat> en format digital (consultar les bases adjuntes). Els treballs dels/les alumnes hauran d’anar identificats amb pseudònim.

El Servei Educatiu constituirà un jurat, del 2 al 4 de maig, format per:

– Un o dos membres dels serveis educatius (CRP o LIC).
– Dos/dues mestres o professors/es dels diferents nivells educatius, educació primària i Educació Secundària Obligatòria.
– Un/a autor/a o personalitat reconeguda del món de la literatura infantil i juvenil vinculada al territori.
– Un professional de l’administració educativa o de l’administració local del territori.

S’escollirà un treball per categoria i es farà arribar als Serveis Territorials abans del dia 5 de maig.

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat n’escollirà les obres que passaran a la tercera fase. Tots els centres participants finalistes podran assistir a la final territorial el 24 de maig a la Casa del Mar, carrer Albareda,1-3 08004 Barcelona.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase
Final dels Jocs Florals de Catalunya, dissabte 17 de juny de 2023 (lloc a concretar). Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.

(3.03.2023)

El Departament d’Educació convoca els X Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Us adjuntem les bases de participació. Com podreu veure hi ha diferents categories per a Ed. Primària i Ed. Secundària.

Disposeu d’un recull de recursos i eines a la mateixa web que podeu fer servir (Araescric, El gust per la lectura, Posseir la poesia…).

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat. Està adreçada a tot l’alumnat de primària. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat trobareu una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo. Us enviem, també, les bases d’aquesta categoria.

Els treballs presentats, un per categoria, han de ser:

1. Col·lectius, de 3 a 5 alumnes, a les categories A1, B1, C1, D1, D2, E1 i E2.
  2. Individuals o col·lectius a les categories A2, B2 i C2. Si el treball és col·lectiu, com a màxim de 3 a 5 alumnes.
  3. Individuals a les categories F1, F2, G1 i G2.

Us animem a participar en aquesta edició. Més endavant us facilitarem més informació.