Treballs seleccionats 1a fase XI Jocs Florals 2024 a l’Alt Penedès

El 9 de maig de 2024 s’ha reunit el jurat del Servei Educatiu de l’Alt Penedès per seleccionar els treballs de la 1a fase dels XI Jocs Florals Escolars de Catalunya.

El jurat format per:

Rosa Vidal Bassa assessora LIC del Servei Educatiu de l’Alt Penedès
Maria Teresa Sadurní Hill representant del professorat d’infantil i primària.
Josep Bricullé Grases representant del professorat de secundària.
Jaume Ferrer Puig representant del món literari infantil i juvenil vinculada al territori.
Montserrat Julià Torné bibliotecària de la Biblioteca Jaume Vila i Pascual de Gelida, com a representant de l’administració educativa.

Ha seleccionat els següents treballs, un per a cada categoria presentada:

• Categoria A1– Cicle inicial d’educació primària prosa.
    L’escrit titulat L’aventura de la gallina que correspon al grup d’alumnes Manel Amela Puertas, Aritz Honrubia Planes, Míriam Petit De Lamo, Biel Farré Sans i Joshua Llanos Guevara del centre Escola El Castellot de Castellví de la Marca.
  • Categoria A2– Cicle inicial d’educació primària poesia.
    L’escrit titulat El sol que correspon a l’alumne Ton Galimany Murugó, Maryam El Hayatu El Hajjioui, Yanira Gomez Gimenez i Aran Mora Lorente del centre Escola Sant Jeroni de Sant Pere de Riudebitlles.
  • Categoria B1– Cicle mitjà d’educació primària prosa.
    L’escrit titulat Recepta pastís de la felicitat que correspon al grup d’alumnes Carla Gallego Carpio, Wiam Ben Yahia, Anna Trujillo Castillero i Enya Gómez Plaza del centre Escola Doctor Samaranch i Fina de Santa Margarida i els Monjos.
  • Categoria B2– Cicle mitjà d’educació primària poesia.
    L’escrit titulat Una estrella solitària que correspon al grup d’alumnes Greta Casanellas, Mar Coch i Badr Oufli del centre Institut Escola Sant Quintí de Mediona de Sant Quintí de Mediona.
  • Categoria C1 Cicle superior d’educació primària prosa.
    L’escrit titulat Una sequera molt boja que correspon al grup d’alumnes Nil Llopart Santacana, Kevin Bernaus Santos i Ivet Puig Peiró del centre Escola Sant Jeroni de Sant Pere de Riudebitlles.
  • Categoria C2– Cicle superior d’educació primària poesia.
    L’escrit titulat Sant Pere de Riudebitlles que correspon a l’alumna Sara Olmo Krawczyk del centre Escola Sant Jeroni de Sant Pere de Riudebitlles.
  • Categoria F1– Primer i segon curs d’educació secundària obligatòria prosa.
    L’escrit titulat L’últim comiat que correspon a l’alumna Idaira Sánchez Cano del centre Institut Escola Jacint Verdaguer de Sant Sadurní d’Anoia.
  • Categoria G1– Tercer i quart curs d’educació secundària obligatòria prosa.
    L’escrit titulat Petxina que correspon a l’alumna Mariona Serrà Sala del centre Institut Escola Sant Quintí de Mediona de Sant Quintí de Mediona.
  • Categoria H– Primària/EE primària
    El conte audiovisual il·lustrat titulat La tribu i la ciutat que correspon a l’alumnat de 5è de primària del centre Escola El Drac de Pacs del Penedès: Amir-David Nurmukhametov, Aran Aguilar Vidal, Bruna Solé Gol, Cala Boggiano Espín, Clàudia Retamal Puig, Èlia Tort Luna, Fèlix Mateu Raventós, Laia Olivella Soler, Martina Bibow Centelles, Martina Silva Sanchez, Mia Garciapons Cid, Nel Bayarri Kramer, Rita Guaus Capdevila, Rosa Benito Calduch i Tykhon Birko.

Durant la deliberació s’ha mantingut l’anonimat tant dels centres com del grup d’alumnes, autors i autores dels escrits presentats dels diferents centres educatius de la comarca de l’Alt Penedès.

Gràcies per la vostra participació, felicitats als seleccionats i molta sort en la següent fase!

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat dels Serveis Territorials al Penedès n’escollirà les obres que passaran a la tercera fase.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase
La final dels Jocs Florals de Catalunya serà a Barcelona el dissabte 8 de juny de 2024. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.