Treballs seleccionats 1a fase IX Jocs Florals 2022 a l’Alt Penedès

El dimarts 3 de maig de 2022 s’ha reunit virtualment el jurat del Servei Educatiu de l’Alt Penedès per seleccionar els treballs de la 1a fase dels IX Jocs Florals Escolars de Catalunya.

El jurat format per:

• Rosa Vidal assessora LIC dels serveis educatius de l’Alt Penedès
  • August García representant del professorat d’infantil i primària.
  • Òscar Bladas representant del professorat de secundària.
  • Xavier Bayer representant del món literari infantil i juvenil.
  • Mònica Quintero professional del CREDA Comarques IV

Ha seleccionat els següents treballs, un per a cada categoria presentada:

• A1. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, prosa. L’escrit titulat El drac sense sabates del grup d’alumnes de Cicle Inicial de l’escola El Castellot de Castellví de la Marca.
      • A2. Alumnat del cicle inicial d’educació primària, poesia. L’escrit titulat La pizza de pop del grup d’alumnes de Cicle Inicial de l’escola El Castellot de Castellví de la Marca.
      • B1. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, prosa. L’escrit titulat El que salva una selva del grup d’alumnes de Cicle Mitjà de l’escola El Castellot de Castellví de la Marca.
      • B2. Alumnat del cicle mitjà d’educació primària, poesia. L’escrit titulat Nosaltres diem no! del grup d’alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Doctor Samaranch i Fina de Santa Margarida i els Monjos.
      • C1. Alumnat del cicle superior d’educació primària, prosa. L’escrit titulat La Balena del grup d’alumnes de Cicle Superior de l’escola El Castellot de Castellví de la Marca.
      • C2. Alumnat del cicle superior d’educació primària, poesia. L’escrit titulat La macedònia del grup d’alumnes de Cicle Superior de l’escola El Drac de Pacs del Penedès.
      • H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tot l’alumnat de primària. El conte audiovisual i il·lustrat El llop i la cançó del bosc del grup d’alumnes de l’escola El Drac de Pacs del Penedès.

Durant la deliberació s’ha mantingut l’anonimat tant dels centres com del grup d’alumnes, autors i autores dels escrits presentats dels diferents centres educatius de la comarca de l’Alt Penedès.

No s’ha presentat cap treball de les categories D1, D2 de primària i E1, E2, F1, F2, G1 i G2 de secundària.

Gràcies per la vostra participació, felicitats als seleccionats i molta sort en la següent fase!

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat n’escollirà quinze, un per categoria, que passaran a la tercera fase.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase
Final dels Jocs Florals de Catalunya, dissabte 18 de juny. Es comunicarà el lloc on es desenvoluparà l’acte més endavant. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.

Podeu trobar tota la informació a l’adreça oficial dels Jocs Florals: http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/jocsflorals