IX Jornada Marta Mata

Ja us podeu inscriure  a la IX JORNADA MARTA MATA que enguany se li dedica a ella com a pedagoga renovadora de l’educació al segle XX i començament del XXI, serà el dissabte 19 de novembre.
Podeu veure el programa en aquest enllaç, on també us podreu inscriure ena quest enllaç: http://www.fundaciomartamata.org/actfagm/jornades/IX%20Jornada/IX-Jornada.pdf
martamata19n
1. El visionat del documental ens mostra aquesta mestra de mestres parlant d’educació, d’escola pública, de com els infants i els joves han de ser al centre de l’educació, de com cal renovar l’escola, de la responsabilitat de l’administració en aquesta renovació, de la participació de tota la comunitat educativa a l’escola, etc.

2. La presidenta de la Fundació Marta Mata Garriga, M. Assumpta Baig, així comi Helena Juárez i Patricio de Blas, que van treballar amb ella al Consejo Escolar del Estado, parlaran de la seva experiència al costat de la Marta, en moments diferents, del perquè es va dedicar a la política, de la participació, del treball en equip, de com va transformar el Consejo Escolar del Estado, tot i que no va poder acabar aquesta transformació perquè la mort la va sorprendre mentre ho feia.

3. Les tres mestres que presentaran les seves experiències a la tarda, pertanyen successivament a l’escola bressol, primària i secundària. Experiències interessants i reeixides, d’acord amb la línia renovadora de Marta Mata, i altres mestres i pedagogs.

4. Joan Soler, catedràtic de pedagogia de la Universitat de Vic, que clourà la Jornada, és la persona que ha estudiat més profundament el pensament pedagògic de Marta Mata.  A més d’escoltar el que ens dirà, es pot llegir amb més detall la introducció que, juntament amb Núria Simó –també de la Universitat de Vic- va fer al llibre Per avançar en Educació, editat per Eumo Editorial l’any 2010, que inclou articles i conferències de Marta Mata, i que us podreu emportar el dia 19, sense cap càrrec.