IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

Aquest any 2022, el Departament d’Educació organitzarà els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya. Se celebraran el mes de juny i esteu convidats a participar-hi tots els centres públics i concertats d’educació primària i secundària de Catalunya.
En aquesta convocatòria, com en l’anterior, per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, a cada categoria es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa.
Els treballs presentats han de ser col·lectius excepte les categories F1, F2, G1 i G2 que hauran de ser individuals. En el cas de ser col·lectius cada centre pot decidir el nombre d’alumnat que hi participa (mínim 3).

Els Jocs constaran de tres fases:
1a fase
Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.
Cada centre participant haurà de triar un text per a cada categoria en la que estigui inscrit entre els treballs presentats per l’alumnat i s’enviaran, abans del dia 27 d’abril, als Serveis educatius de zona en format digital a l’adreça de correu <crp-altpenedes@xtec.cat>
Els treballs dels/les alumnes hauran d’anar signats amb pseudònim.
El Servei Educatiu constituirà un jurat, del 2 al 5 de maig, format per:

– Un o dos membres dels serveis educatius (CRP o LIC).
– Dos/dues mestres o professors/es dels diferents nivells educatius, educació primària i educació secundària obligatòria.
– Un/a autor/a o personalitat reconeguda del món de la literatura infantil i juvenil vinculada al territori.
– Un professional de l’administració educativa o de l’administració local del territori.

S’escollirà un treball per categoria i es farà arribar als Serveis Territorials abans del dia 6 de maig.

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat n’escollirà quinze, un per categoria, que passaran a la tercera fase.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase
Final dels Jocs Florals de Catalunya, dissabte 18 de juny. Es comunicarà el lloc on es desenvoluparà l’acte més endavant. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.

Podreu trobar tota la informació a l’enllaç IX Jocs Florals Escolars de Catalunya (bases i orientacions i recursos per treballar el conte audiovisual).

Per a qualsevol aclariment podeu dirigir-vos al CRP de la vostra zona.

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Us adjuntem les bases. Com podreu veure hi ha diferents categories de participació per a Ed. Primària i Ed. Secundària.

Disposeu d’un recull de recursos i eines a la mateixa web que podeu fer servir (Araescric, El gust per la lectura, Posseir la poesia…).

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat. Està adreçada a tot l’alumnat de primària. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta i un llistat de recursos d’àudio i vídeo.

Totes les categories de primària són col·lectives i han de participar, com a mínim, tres alumnes. A partir d’aquest nombre, cada centre educatiu pot decidir el total d’alumnat que elaborarà el treball.

Us animem a participar en aquesta edició. Més endavant us facilitarem més informació.