Exposició itinerant del MMCA a Vilafranca

L’EXPOSICIÓ ITINERANT

El Museu de Matemàtiques de Catalunya, MMACA, presenta la seva exposició itinerant “Experiències Matemàtiques” a Vilafranca del Penedès.

La mostra s’ubicarà a la Capella de Sant Joan de Vilafranca del Penedès de l’1 de febrer fins al 10 març de 2019 i està adreçada tant a alumnes de primària i de secundària com a qualsevol altra persona interessada. Així doncs està oberta a tots els públics.

Tots els materials han estat construïts pel MMACA, tenen caràcter manipulatiu i lúdic, amb diferents nivells de dificultat, pensats per oferir ocasions de col·laboració i discussió entre els visitants. Es presenten petits reptes o mostren aspectes poc habituals i sorprenents de la matemàtica i no requereixen coneixements específics.

La inauguració oficial tindrà lloc a la Capella de Sant Joan el divendres dia 1 de febrer de 2019 a les 18:00h.

Visitar l’exposició:
Capella de Sant Joan
Plaça de la Vila, s/n
08720 vilafranca del Penedès

La formació Experiències Matemàtiques (2011101201) està relacionada amb aquesta exposició itinerant, però no obliga a fer la visita guiada amb l’alumnat.

Dins d’aquesta formació s’han programat dues conferències entorn a les matemàtiques que es realitzaran al nou Espai Jove del Servei de Joventut de l’Ajuntament de Vilafranca al carrer Baltà Cela, 45 (antic Mercat de la Pelegrina).

► 18 de febrer (18-20h). Conferència sobre matemàtiques i màgia a càrrec de Sergio Belmonte.
► 11 de març (18-20h). Conferència sobre geometria amb bombolles de sabó a càrrec d’Anton Aubanell.

Més informació: Tríptic actualitzat (29/1/2019)

L’ASSOCIACIÓ MMACA

L’Associació per a promoure i crear un Museu de Matemàtiques a Catalunya, MMACA, es va constituir l’any 2006 com un grup de treball de la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT). La iniciativa va ser molt ben rebuda per la comunitat matemàtica i acollida per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). Així mateix vacomptar amb el suport decidit del Departament d’Ensenyament mitjançant el CESIRE-CREAMAT. L’ICE de la Universitat Politècnica de Catalunya va donar suport logístic al grup. Amb l’organització d’exposicions, cursos de formació, activitats al carrer, col·laboracions i participació en actes, l’associació treballa per divulgar i estimular una imatge social positiva de les matemàtiques, apropant-les a les persones mitjançant experiències interactives i activitats de manipulació.

Organització conjunta entre el servei de Joventut i el servei de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, l’associació MMACA (Museu de les Matemàtiques de Catalunya) i el Centre de Recursos Pedagògics de l’Alt Penedès.