La Xarxa d’Orientació en l’Àmbit Comunitari XOAC de Santa Margarida i els Monjos s’ha constituït el curs 25/26.
És a partir del Pla Educatiu d’Entorn que es veu la necessitat d’intervenir de manera més sistemàtica en l’orientació comunitària. Des d’aquesta perspectiva entenem que l’orientació en l’àmbit comunitari és una acció que suma tots els agents educatius de la xarxa que acompanyen l’alumnat i les seves famílies al llarg del procés educatiu i des de diferents contextos, per crear trajectòries d’èxit educatiu, professional i personal.
Aquesta xarxa recull, coordina i dona coherència a les accions que es duen a terme al nostre municipi i si cal, pot generar-ne de noves i/o optimitzar les existents.
Volem treballar des d’una mirada comunitària per connectar i conèixer el que ja s’està fent i donar una resposta més eficaç, evitar duplicitats, optimitzar recursos i, sobretot, compartir significat.
El treball que s’ha fet durant el curs 25/26 ha consistit en:
- Compartir significat i mirada pel que fa a l’orientació i l’acompanyament educatiu.
- Detectar necessitats de la comunitat en l’àmbit de l’orientació i acompanyament educatiu.
- Elaborar un mapa de recursos existents en l’àmbit de l’orientació i connectar els diferents recursos per optimitzar l’acció orientadora.
- Posar les bases per crear una xarxa orientadora àgil, eficaç i que doni resposta a les necessitats dels joves i les famílies.
Posem a disposició de la comunitat el mapa de recursos d’acompanyament i orientació a infants, joves i famílies de Santa Margarida i els Monjos per tal poder-ne treure profit i poder trobar respostes a les necessitats d’acompanyament i orientació.
El proper curs ens proposem seguir treballant en la mateixa línia per poder donar respostes eficients i adequades als infants, joves i famílies.
També ens proposem treballar en tot allò referent a l’abandonament escolar per tal de trobar estratègies compartides per abordar de manera eficient aquest tema i millorar-ne els resultats.


