En el marc del cicle Patrimonis de paper, durant el mes d’octubre s’oferirà una formació adreçada al professorat d’educació secundària i batxillerat amb l’objectiu de proporcionar eines i orientacions en el camp de la recerca històrica.
La formació, a càrrec de Ginés Puente, permetrà descobrir els fons documentals de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès, la Biblioteca Torras i Bages i el Centre de Documentació del VINSEUM. A partir d’aquest coneixement, es proposarà als docents la planificació d’un petit pla de recerca, emprant els fons documentals d’aquestes institucions, adaptable a l’alumnat d’ESO i, especialment, al de Batxillerat, que ha d’elaborar el treball de recerca (TREC).
La formació s’organitza en col·laboració amb l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès, la Biblioteca Torras i Bages, l’Institut d’Estudis Penedesencs i el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu de l’Alt Penedès.
El taller, de 10 hores de durada, s’organitzarà en quatre sessions presencials que es duran a terme els dies 7, 14, 21 i 28 d’octubre de 2026, de 17.30 a 19.30 h. La formació serà reconeguda dins el Pla de Formació de Zona de l’Alt Penedès. La inscripció estarà oberta a partir de l’1 de setembre de 2026 en aquest enllaç: 2010971201 Patrimonis de paper
Aquesta formació també forma part del Programa Educatiu 2026-2027 de VINSEUM, que recull el conjunt de propostes educatives del museu adreçades als centres. A la pàgina 26 del dossier hi trobareu una presentació de l’activitat Patrimonis de paper, juntament amb la resta de recursos i activitats que VINSEUM posa a disposició del professorat.





