L’avaluació de les competències curriculars de l’alumnat amb eines tecnològiques

Fa uns mesos el nostre el grup de recerca SINTE va formar els mentors curriculars que estan contribuint que es realitzin canvis en les pràctiques educatives dels centres educatius de Catalunya en relació amb els aprenentatges competencials. El que ara serà imprescindible és avaluar el canvi en aquestes pràctiques i en les competències dels estudiants, i les eines digitals són un element fonamental que ens pot ajudar en ple segle XXI a assolir aquest objectiu.
Els membres de SINTE volem presentar un projecte en la convocatòria que el Departament d’Educació està a punt d’anunciar, en el marc del programa “Next Generation”. L’aprovació d’aquest projecte ens permetria desenvolupar una proposta integral per formar al professorat dels centres educatius en l’ús de diverses eines digitals i tecnològiques per avaluar les competències dels alumnes en el marc dels nous decrets curriculars. La formació té una durada total de 70 hores, en la modalitat en línia, i els participants obtindrien l’acreditació de la competència digital docent del professorat en el nivell B2. El fulletó adjunt amplia molt les característiques de la formació.

Hem decidit comunicar-nos amb vosaltres perquè tenim coneixement de la vostra experiència en l’ensenyament competencial. Pensem que el vostre centre i alguns dels vostres docents podrien ser uns excel·lents candidats per participar en aquesta
experiència, única i completament gratuïta.

En cas que us pugui interessar:

En cas que el Departament d’Educació resolgui favorablement el projecte, ens posarem en contacte amb els centres inscrits per acordar la manera més favorable de portar-ho a la pràctica.
Estem a la vostra disposició per atendre qualsevol dubte o aclariment que ens vulgueu demanar.

Antoni Badia (tbadia@uoc.edu)
Carles Monereo (carles.monereo@uab.cat)