Jornada Pedagògica Joan Perucho

Amb motiu de la commemoració de l’Any Joan Perucho, el Departament d’Educació organitza la Jornada Pedagògica Joan Perucho.

Es tracta d’una jornada oberta al professorat de primària i secundària (especialment, però no exclusiva, de llengua catalana i literatura) que vulgui participar-hi com a assistent o presentant alguna activitat o experiència de creació pròpia ja feta o que es prepari per a l’ocasió (representació, lectura, concert, recital, blog, web, audiovisual, unitat didàctica, etc.), tant des de l’àmbit de la llengua i la literatura com des d’una perspectiva interdisciplinària.

L’objectiu principal és que al llarg de la Jornada es presentin activitats o experiències de creació pròpia al voltant de la figura de Joan Perucho o d’alguna de les seves obres en particular.

La Jornada, que se celebrarà el 22 de juny de 2020, constarà d’una ponència marc a càrrec de Julià Guillamon, comissari de l’Any Joan Perucho, la presentació d’experiències de centres i de materials didàctics elaborats per a la commemoració, i d’una cloenda literària: l’espectacle de Carles Belda “El romanç de les històries naturals”.

Us demanem que comuniqueu al professorat del vostre centre la iniciativa i que ens ajudeu a animar-los a participar-hi. La Jornada es farà de 9 a 14 al poble d’Albinyana, al Baix Penedès, on l’escriptor passava molts estius i caps de setmana, i on hi ha, a més, l’Escola Joan Perucho.

Per participar-hi com a ponent o presentant una experiència d’aula, cal trametre a Laura Rodríguez (lrodri24@xtec.cat) la fitxa de l’activitat adjunta abans del 15 de maig. La Comissió organitzadora valorarà les propostes rebudes i les validarà.

Tant a les comunicacions com a les experiències, si es creu adient, també hi poden participar els alumnes.

El Departament d’Educació emetrà, segons el cas, un certificat de ponència i/o de participació a les persones que presentin una comunicació o una experiència, i un certificat de 5 hores als assistents.

Les inscripcions es podran fer a través de la pàgina de formació de l’xtec a partir del mes d’abril.

Per a qualsevol informació més detallada, us podeu adreçar a la coordinació de la Jornada (lrodri24@xtec.cat).
Esperem poder comptar amb la participació del vostre centre.

Servei de Suports i Recursos Lingüístics

FITXA DE L’ACTIVITAT A PRESENTAR: