Jornada formativa: El refugi de biodiversitat del Besòs com a recurs educatiu

Benvolgudes Escoles Verdes,

Com bé sabeu aquest curs treballarem la problemàtica ambiental de l’aigua. Catalunya es troba en una situació crítica de sequera produïda per l’emergència climàtica actual. Davant d’això, totes les accions sumen i com a comunitat educativa cal formar-se per capacitar als centres, al professorat i a l’alumnat per aconseguir per fer front a aquesta situació urgent.

De fet, a Catalunya molts municipis es troben en alerta per sequera. Ens trobem en el fet que 202 municipis es troben en una alerta de preemergència, dels quals 97 ja estan en emergència. És per això que aquest curs hem plantejat diverses formacions temàtiques i locals sobre l’aigua i les seves problemàtiques, aquest març farem la següent formació relacionada amb la biodiversitat del riu Besòs, el refugi que aquest suposa i com podem aprofitar-ho com a recurs educatiu.

El refugi de la biodiversitat del Besòs com a recurs educatiu

Dimecres 13 de març. Presencial

Lloc: Serveis Educatiu del Vallès Occidental VI a Santa Perpètua de la Mogoda, al Carrer Garcia Nieto, 1

Inscripció:

4002000504
El refugi de biodiversitat del Besòs com a recurs educatiu

En aquesta formació comptarem amb la participació del tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, en Joan Mor, que ens parlarà del Refugi de Biodiversitat que han creat al Besòs. També incorporarem una mirada ecosocial amb relació a l’aigua i generarem un espai per poder treballar en una situació d’aprenentatge per poder-la portar a terme als vostres centres.

OBJECTIUS:

Treballar amb l’aigua com a recurs didàctic.
Identificar la importància i les problemàtiques ambientals actuals de l’aigua com a recurs.
Conèixer el refugi de biodiversitat del riu Besòs.
Utilitzar Situacions d’Aprenentatge per comprendre la relació entre la salut humana i la salut del planeta, i com podem ajudar a millorar-les.

CONTINGUTS:

Com podem gestionar l’aigua a l’escola?
L’aigua des del punt de vista ecosocial
Ponència: El refugi de biodiversitat del Besòs
Treball de la Situació d’Aprenentatge: L’aigua: un recurs indispensable per a la salut de les persones i del planeta
Laboratori d’idees: treballar l’aigua a l’Escola Verda