La síndrome de desgast professional “burnout” i la seva incidència socioeducativa

 

Malestar social i malestar docent: Una investigació sobre la síndrome de desgast professional “burnout” i la seva incidència socioeducativa

(En castellà)

David Sánchez Llull, Martí X. MarchyCerdà i Lluís Ballester Brage. Departament de Ciències de l’Educació. Universitat de les Illes Balears (UIB)

Els docents han de donar resposta a una societat cada vegada més exigent amb l’educació, caracteritzada per múltiples factors no només educatius, sinó també socials. Aquest ampli ventall de variables als quals s’enfronta el docent està provocant cert malestar per l’aparició de múltiples problemes psicosocials com la síndrome de desgast professional o “burnout”.

Aquesta investigació, feta a les Illes Balears, intenta determinar la prevalença d’aquesta problemàtica psicosocial en els centres públics de secundària , a partir de l’estudi de tres variables: el cansament emocional, la despersonalització i la realització personal.

Cuanto peor es el modelo organizativo, peores son las medidas de prevención y esto puede incidir en la aparición del burnout y, en consecuencia, una disminución del rendimiento profesional.