Bones Pràctiques de Centre Districte Les Corts Cicle Inicial

CICLE INICIAL I EDUCACIÓ INFANTIL

TREBALL COOPERATIU CIVILITZACIONS (Escola Les Corts)

Les tutores els han fet proposta de treball cooperatiu i han creat grups d’experts: cada grup ha tractat un tema sobre la civilització egípcia (alimentació, religió, costums, arquitectura…) i finalment ho han posat en comú per videoconferència.
Ha estat una experiència molt valuosa per a tots plegats! Aquí podeu veure el resultat.

LA CAIXA D’HISTÒRIES (Escola Anglesola)

IDEES PER A DINAMITZAR VIDEOCONFERÈNCIES ( Escola Les Corts)

Expressió oral:

• Jugar a que cadascú digui una endevinalla.
  • Jugar a que cadascú digui un acudit.
  • Jugar a dir embarbussaments: tots alhora i un per un.
  • Jugar al “Qui és qui?” a partir de l’aspecte i la roba dels assistents a la videoconferència.
  • Jugar a crear un “conte encadenat” de manera improvisada.
  • Jugar a crear un conte a partir d’unes imatges.
  • Presentar la teva “joguina preferida”.
  • Fer publicitat del teu conte preferit.
  • Explicar alguna anècdota que t’hagi passat aquests dies a casa.
  • Explicar algun hobby a la resta dels participants.
  • Explicar què trobes a faltar més de l’escola.
  • Explicar com et sents a casa durant el confinament.

Lectura rápida:

• La mestra ensenya un cartell amb un nombre determinat de paraules. Els alumnes l’observen un moment. La mestra gira el cartell i han de dir totes les paraules que recordin
  • Joc del penjat.
  • Joc de completar paraules amb lletres que falten.
  • Joc de crear paraules amb lletres (tipus Scrabble).

Matemàtiques

• Amb l’ajut d’un penjador de roba i pinces d’estendre la roba, jugar a descomposar nombres de l’1 al 10.
  • Exercicis de càlcul mental.
  • Problemes senzills de càlcul mental.

Medi

• Proposar reptes (experiments senzills o recopilació/ recerca d’informació) i discutir els resultats el dia de la videoconferencia.
    Exemples:
    -Proposar un petit experiment a la cuina, amb l’ajuda dels pares, com ara fer bullir aigua i mesurar-ne el volum abans i després.
    -Prendre nota del temps que fa cada dia , durant una setmana.
    -Buscar alguna notícia positiva que hagi passat durant la setmana (pot ser de casa).

Expressió artística:

• Fer una proposta de treball plàstic i ensenyar i comentar els resultats durant la videoconferència.
  • Cantar una cançó tots junts, prèviament apresa a casa.
  • Disfressar-se d’una determinada manera i fer una desfilada comentada on line.
  • Proposar als altres alguns exercicis senzills d’Educació Física per fer a casa.