Taller d’Arquitectura

• Nivell educatiu recomanat: cicle superior de primària i ESO.
  • Matèries: Àrea de coneixement del medi social i cultural, educació en valors socials i cívics o religió, cultura clàssica, història, història de l’art.
  • Durada: 45′ aprox.
  • Tipus d’activitat: immersió en un dels aspectes de l’època medieval per a la seva contextualització.
  • Localització: en una aula del CdA.
  • Competències:
    • Àmbit de la cultura i valors.
    • Àmbit artístic.
    • Entendre el model d’arquitectura medieval a partir de la construcció de diferents maquetes com: espais d’un monestir, arcs i voltes de canó.
    • Diferenciar les principals formes arquitectòniques medievals.
    • Treball previ recomanat: power point sobre el monestir de Ripoll que el CdA envia al centre abans de l’estada.
    • Activitat: després de situar cronològicament el Romànic, i havent definit aquesta època, els alumnes construiran actuant com a autèntics mestres d’obres o arquitectes medievals diferents formes a partir de la descoberta i manipulació de diferents maquetes.
    • Propostes de treball posterior:
      • Creem i construïm les nostres pròpies maquetes.
      • Concurs de diferents construccions, com ara ponts o edificis a partir de diferents materials.
      • Estudi de l’evolució de la construcció.
      • Forces.
      • Riscos laborals.
  • Material que han de dur els alumnes: No és necessari.