Descobrint els ocells

• Nivell educatiu recomanat: cicle inicial i cicle mitjà de primària.
  • Matèries: medi natural, social i cultural, educació física, llengua catalana.
  • Durada: 2 hores i 30 minuts.
  • Tipus d’activitat: itinerari a peu circular, que passa per zones rurals de Planoles, camps de pastura i boscos.
  • Competències:
    • Àmbit de la cultura i valors.
    • Àmbit cientificotecnològic (ciències de la natura)
    • Àmbit personal i social.
    • Àmbit cultura i valors.
    • Reconèixer i identificar diferents ocells de la zona.
    • Saber utilitzar una guia de camp.
    • Reconèixer i identificar els arbres més representatius.
    • Interpretar el paisatge.
    • Treball previ a l’escola:
      • A partir d’un power point, l’alumnat s’introdueix en el coneixement dels ocells més típics d’aquesta zona del Pirineu i de Catalunya en general. Aprenen com són, què mengen, on viuen, curiositats, poesies, etc.
    • Itinerari durant l’estada:
      • L’alumnat fa un itinerari circular on haurà d’anar trobant i investigant diferents ocells (són ocells de peluix que simulen l’ocell real) penjats  amagats al llarg del recorregut. Cada ocell té una fitxa descriptiva que hauran de llegir. S’estudia la vegetació de la zona, sobretot arbres. S’analitza el paisatge rural (prats de pastura de vaques i eugues). Al final de l’estada els alumnes rebran un carnet personalitzat de bon/a ocellaire.
    • Treball posterior: hi ha la possibilitat de realitzar un quadern de treball que facilita el CdA.
  • Material que han de dur els alumnes:  roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.