I DESPRÉS D’ESO, QUÈ?

AL TEU COSTAT EN LA TRIA EDUCATIVA

NOU PROJECTE D’INFORMACIÓ I ORIENTACIÓ VIRTUAL PER A L’ALUMNAT.

El Departament d’Educació impulsa un projecte d’informació i orientació acadèmica virtual per a l’alumnat que començarà a funcionar el proper 18 de maig.

Els alumnes, sobretot en els canvis d’etapa educativa, necessiten d’un bon acompanyament. El context actual de crisi sanitària per la covid-19 ens ha fet canviar els hàbits i la manera d’actuar: per exemple, aquest any s’ha suspès el Saló de l’Ensenyament. Aquesta situació ens porta a buscar noves formes de comunicació i és en aquest context que el Departament d’Educació posa en funcionament un servei d’informació i orientació acadèmica virtual, Al teu costat en la tria educativa, adreçat a estudiants que cursen quart d’ESO i que s’inicia el dia 18 de maig.

Aquest servei, complementari de la tasca que ja es fa des dels centres educatius, vol ser un canal més de suport per a aquells que més ho necessiten. Els objectius d’aquest projecte són posar a disposició de l’alumnat i les seves famílies tota la informació de l’oferta educativa dels ensenyaments postobligatoris, en llenguatge i formats virtuals pensats per a alumnes a partir de 16 anys, i oferir un servei d’orientació acadèmica virtual personalitzada.

Aquests objectius es concreten, pel que fa a la informació, en un nou espai al web del Departament d’Educació, que conté vídeos animats sobre els diferents itineraris formatius (després de l’ESO i també si no s’assoleix l’ESO), vídeos de presentació dels diferents ensenyaments amb possibilitat de fer consultes en línia, preguntes freqüents que sorgeixen a l’hora de triar els estudis futurs, novetats per al curs 2020-2021, dates a tenir en compte (preinscripció, proves). Tot això sense oblidar el web Estudiar a Catalunya, amb la informació completa de tots els ensenyaments (informació general, modalitats, cicles, accés, sortides acadèmiques i professionals, etc.).

Pel que fa a l’orientació, es posa en funcionament un telèfon gratuït per oferir un servei d’orientació personalitzada als alumnes que ho necessitin i les seves famílies, entre el 18 i el 29 de maig, amb l’assessorament d’un centenar de professionals experts en la matèria, per donar-los el seu suport.

Més informació XTEC