Dofins de colors

L’Institut Guttmann vol compartir un nou projecte impulsat des de la seva vessant social que té com a objectiu afavorir la inclusió i la socialització dels nens i nenes amb discapacitat a través de la pedagogia cooperativa en l’àmbit de l’educació física i l’esport a l’escola.  Es tracta d’un portal web anomenat  “Dofins de Colors” i va dirigit a professionals de l’educació, així com a monitors de centres esportius, esplais i centre de lleure.

El portal és una plataforma oberta d’intercanvi d’informació on els participants, principalment professionals de l’educació i de l’activitat física o monitors de lleure, podran plantejar jocs en els qual tots els nens i nenes, independentment de les seves capacitats funcionals, puguin participar. Aquestes activitats es revisen amb uns criteris d’inclusió per part de professionals de l’Institut Guttmann i queden incloses en aquest portal web, per a la seva aplicació en qualsevol altre context educatiu, esportiu o d’oci.

Un dels objectius de Dofins de Colors és que, gràcies a la col·laboració de tothom, es pugui oferir un extens catàleg de propostes de jocs i activitats per a la inclusió.

Navega i coneix el portal “Dofins de Colors”

La iniciativa Dofins de Colors vol anar més enllà de la pràctica d’activitat física a l’escola, i després dels jocs aquàtics i els jocs motrius, proposem una tercera línia d’activitats i jocs per aplicar a l’hora del pati.  L’objectiu és crear esbarjos transversals, participatius i inclusius amb activitats diferents a les de sempre que contemplin accions per a la inclusió de l’infant amb discapacitat, ja sigui per adaptació de metodologies, de material, de tasques, o bé a través d’altres variants participatives.

L’hora del pati de l’escola continua sent un espai on la inclusió i la participació de tots els nens, especialment dels nens amb discapacitat, és un dèficit. Aconseguir que els infants juguin de manera col·laborativa i inclusiva (independentment de les seves capacitats) no és fàcil, si el grup no està dirigit pels mestres o els monitors que hagin estat prèviament assessorats. Per aquesta raó, l’Institut Guttmann posa en marxa aquesta nova línia d’activitats al portal web  “Dofins de Colors” amb l’objectiu de promoure justament això: el temps d’esbarjo inclusiu per a tots els nens. Coneix-la!

El portal també té altres línies de projectes dedicades a les activitats aquàtiques i els jocs motrius. Totes les activitats han de tenir un denominador comú: l’educació en valors a través de metodologies cooperatives i activitats on tothom pugui participar, siguin quines siguin les seves capacitats. Així, els infants aprenen a respectar la diversitat i poden interioritzar la inclusió com un valor que enriquirà a tota la comunitat.

Si vols posar-te en contacte amb l’institut Guttmann per a més informació, ho pots fer a través d’aquest contacte.