Cultura emprenedora a l’escola!

Aquest curs s’han constituït 7 cooperatives: Emprekids i Serrajunts, de l’Escola Serraparera; Xarau Kids i Xarau Revolution, de l’Escola Xarau, Cinquè art i Buigart, de l’Escola Carles Buïgas, i Cooplefont, de l’Escola Les Fontetes.cooperatives

Des de les 9.30 fins a les 12 del matí, els nens i les nenes de cinquè posaran a la venda els productes d’artesania que han fet al llarg d’aquests darrers mesos.  Els cartells que anuncien el mercat, i que es poden veure en diversos llocs de la ciutat, han estat il·lustrats directament pels i les cooperativistes.

Part dels beneficis obtinguts de la venda dels objectes es destinaran a accions solidàries a través de donacions a entitats de Cerdanyola o l’entorn com ara el Rebost Solidari, la Creu Roja o Proactiva Open Arms. Les entitats, que han estat triades per l’alumnat, disposaran d’un espai al costat del mercat per divulgar les seves activitats.

La producció i la venda són dos passos més en un treball transversal, que té com a objectiu principal el treball dels valors cooperatius: democràcia, responsabilitat, equitat i reconeixement de l’altre.

El projecte Cultura Emprenedora a l’Escola està promogut per la Diputació de Barcelona i impulsat pels serveis de Promoció Econòmica i Empresa i Educació de l’Ajuntament.