L’INS PERE CALDERS I BANÚS PREMIATS A LES PROVES CANGUR 2019

Martí Roé Castillo, de l’Institut Pere Calders, i Guillem Pastor Salvador, de l’Institut Banús, han assolit la màxima puntuació amb 150 punts d’encert a la XXIV prova Cangur, organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

El lliurament dels premis es va dur a terme el 27 de maig al Teatre Poliorama de Barcelona.

Martí Roé i Guillem Pastor han demostrat la seva habilitat amb les matemàtiques assolint la puntuació màxima en el nivell de 2n d’ESO de la Prova Cangur. Aquest és un concurs de matemàtiques promogut per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre els infants i joves, mitjançant la participació massiva en una activitat científica. A Catalunya, l’organització la fa la Societat Catalana de Matemàtiques, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.

Enguany, han participat a la prova Cangur 103.588 alumnes des de cinquè de primària a segon de batxillerat. En el nivell de segon d’ESO hi ha hagut una participació de 24.190 alumnes, d’entre els quals destaquen amb la màxima puntuació (150 punts) els cerdanyolencs Martí Roé de l’Institut Pere Calders i Guillem Pastor de l’institut Banús, aquest últim havia assolit la novena posició en l’edició 2018 a primer d’ESO.

Els dos alumnes han estat premiats amb l’assistència gratuïta al Campus-Cangur, que es realitzarà el 2, 3 i 4 de setembre a Sant Feliu de Buixalleu. Es tracta d’unes colònies on es realitzaran un seguit d’activitats amb les matemàtiques com a eix vertebrador amb l’objectiu principal de crear un espai de convivència entre els joves que tenen un interès especial per les matemàtiques.

(Notícia extreta de la WEB de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès)