CENTRES EN LÍNIA, PORTAL EIX

En l’actualitat nombrosos centres docents de Catalunya ja tenen iniciades línies de treball digital amb el seu alumnat i fan ús de diferents entorns per l’aprenentatge, però per aquelles escoles i instituts que no en tenen, el Departament d’Educació, en el marc d’aquest context extraordinari, posa a disposició l’entorn virtual d’aprenentatge (EVA) EIX per aquells centres que ho sol·licitin.

El Portal EIX, basat en tecnologia Moodle, incorpora eines per compartir recursos, per fer seguiment del progrés de l’alumnat, fomenta el treball col·laboratiu i inclou la possibilitat de dur a terme vídeo-conferències.

En aquest entorn, els docents poden crear aules virtuals i començar a treballar-hi des del seu usuari i contrasenya xtec. Pel que fa a l’alumnat, EIX no requereix de l’ús de comptes de correu electrònics i les dades de l’alumnat només són accessibles pel mateix centre i es troben allotjades en els servidors del Departament d’Educació, cosa que no passa en Entorns externs al departament com GSUITE.

A continuació podreu trobar diferents enllaços que us ajudaran a construir el Portal Eix, a aquells centres que decideixen utilitzar-lo:

Curs obert destinat a persones que gestionin i administrin el portal Eix o Moddle propi de cada centre. Es necessària l’autoinscripció amb usuari i contrasenya del correu XTEC.

Curs obert destinat a persones que s’inicien en l’ús de Moodle.  Destinat, sobretot, a aquelles docents que vagin a utilitzar el Portal Eix o Moddle propi de cada centre. S’accedeix al Portal Odissea amb usuari i contrasenya del correu XTEC.

Videotutorials de funcionament del Portal Eix- Aquest Canal serà dinàmic i s’anirà actualitzant amb nous tutorials. Està fixa’t a la portada de l’espai XTEC.

Aquests videotutorials estan elaborats en 3 categories: Administradores de l’Eix, Docents i Alumnes (famílies)

Fòrum de Suport del Portal Eix a l’espai Àgora. S’accedeix amb usuari i contrasenya del correu XTEC

Centres que no hagin demanat encara el Portal Eix ni tampoc tinguin espai Moodle de centre, poden demanar-lo al portal Àgora a través del formulari corresponent. ENLLAÇ

Amb aquests recursos, de ben segur, que, aquells centres que així ho decideixin, podran posar en marxa el portal EIX.

Per qualsevol dubte podeu adreçar-vos a  crp-cerdanyola@xtec.cat . Us respondrem amb la màxima brevetat possible.