20è CONCURS DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA DE L’ABEAM. 2018-2019

El Concurs de Fotografia Matemàtica” és una activitat organitzada per l’ABEAM (Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques). Es va iniciar l’any 2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques.

Una foto és matemàtica si hi ha intenció per part de l’autor de que així sigui. Aquesta intenció matemàtica ha de quedar reflectida clarament en el títol de la foto, en el que s’ha de fer referència, d’alguna manera, al contingut matemàtic.

El concurs té els objectius bàsics següents:

Fer veure a l’alumnat de primària, secundaria, batxillerat, cicles formatius i al professorat que les matemàtiques estan immerses en la realitat que ens envolta.
Fer un treball matemàtic diferent al que es fa habitualment a les aules plantejant activitats per a la diversitat de l’alumnat.
Millorar l’autoestima de l’alumnat.
Fomentar l’esperit crític de l’alumnat.
Desenvolupar la competència artística i creativa de l’alumnat.
Donar eines didàctiques al professorat que despertin en l’alumnat la curiositat per conèixer quin és l’entrellat de la bellesa que ens envolta.

A cada centre educatiu es realitza “el concurs de Fotografia Matemàtica” en el que hi ha 5 nivell: últim cicle de primària, primer cicle de secundària, segon cicle de secundària, batxillerat i cicles formatius, i professorat. Els primers premis de les diferents categories de cada centre es presenten al concurs general d’ABEAM.

És possible tirar endavant el concurs any a any gràcies a l’esforç i dedicació del professorat dels diferents centres participants, que una important tasca de dinamització i ho coordinació.

La inscripció s’haurà de formalitzar abans del dia 22 de febrer del 2019.