Els reptes de l’educació a Catalunya: l’equitat i el benestar al centre

El debat al voltant dels efectes de la pandèmia en l’educació i les oportunitats educatives d’infants i adolescents ha permès tornar a posar sobre la taula algunes assignatures pendents del nostre sistema educatiu. Presentem l’Anuari 2022: Els reptes de l’educació a Catalunya, que parteix de que cap reforma és viable, creïble i sostenible si té en compte les condicions materials i subjectives en les que s’ha d’implementar. Per això, és fonamental atendre les condicions en les quals el professorat i els centres desenvolupen la seva acció: les polítiques educatives estan dissenyades perquè es puguin implementar? Compta el professorat i els centres educatius amb els acompanyaments, el temps, l’espai i la formació necessaris per a dur-les endavant?

Aquest és, a més, un anuari escrit i dirigit per dones. Un fet que no ens hauria de sorprendre en un món, l’educatiu, on majoritàriament treballen dones, però que, com en tants altres, la presència pública i les posicions de major reconeixement, poder i prestigi les tendeixen a ocupar homes.

També és un anuari profundament interdisciplinari, amb contribucions des de la pedagogia, la didàctica, la psicologia social, la sociologia de l’educació, l’antropologia social i la salut pública. Perquè els reptes que ens ocupen són, per la seva naturalesa, polièdrics.

El decret d’educació inclusiva, claustres estables i cohesionats, el repte de l’FP, docents i centres que es relacionen i creixen, la programació de l’oferta per lluitar contra la segregació escolar, el rol de l’educació en la promoció de la salut… són alguns dels 11 reptes que podeu trobar en aquest Anuari.

Si voleu llegir l’article sencer, clica aquí

Aina Tarabini-Castellani – Doctora en Sociologia i professora de la UAB. Directora de l’Anuari 2022. Fundació Bofill

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>