Els Premis Bibliotech criden a tots els centres educatius de Catalunya a visibilitzar les millors pràctiques de les seves biblioteques escolars

Recordes l’emoció d’endinsar-te en una biblioteca escolar envoltada de prestatgeries plenes d’històries per descobrir? Aquest moment màgic, on cada llibre és un portal cap a un nou món, és una experiència que tot infant hauria de viure. Malauradament, a Catalunya només el 58% de centres educatius compten amb una biblioteca escolar.

I això ha de canviar. No només perquè la biblioteca escolar continua tenint un paper fonamental en el desenvolupament de l’hàbit lector, però també perquè és un espai d’oportunitat per donar resposta a noves expectatives i necessitats de les comunitats educatives.

Volem que cada centre de Catalunya tingui una biblioteca escolar vibrant i plena de vida, i sabem que tu també. Participa als Premis Bibliotech!

Per això, estem impulsant un projecte de transformació de les biblioteques escolars de la mà de 15 escoles pioneres que s’han compromès a explorar els límits de les seves biblioteques, per fer que la lectura i les tecnologies es fusionin per oferir noves oportunitats educatives en clau d’equitat.

Amb elles, aprenem i dissenyem el futur de les biblioteques escolars del nostre país. I tu també pots fer-ne part! Coneixes un projecte inspirador de biblioteca? El teu centre té una biblioteca escolar única i vols que el món la vegi? Vols aprendre i descobrir com millorar la teva biblioteca escolar?

Presenta’t als premis Bibliotech i fes visible la teva biblioteca! Hi ha diferents categories, 5 guanyadores, i un premi únic: una estada formativa a Galícia per a 2 persones de cada centre guanyador amb visites a centres referents i formació dinamitzada per persones expertes en biblioteques escolars. No t’ho perdis!

Més informació, a la Fundació Bofill, clicant al següent enllaç.