Menys deures, més absentisme, més repetidors: per què el fracàs escolar s’acarnissa amb els nois?

Un estudi constata que els nens benestants treuen dos cursos d’avantatge als nens de classe baixa

Segons el diari ARA, Espanya és el segon país de la Unió Europea amb més abandonament escolar prematur, només per darrere de Romania: el 13,3% dels joves d’entre 18 i 24 anys només tenen l’ESO, tot i que la xifra és molt més elevada entre els homes (16,7%) que entre les dones (9,7%). Encara que les dades –sempre influïdes per la salut del mercat laboral– van millorant, el tema és “de màxima preocupació” entre els països desenvolupats, perquè deixar d’estudiar té conseqüències molt negatives individualment però també col·lectivament. Fins ara, diversos estudis han constatat que el fracàs escolar afecta més els nois que les noies i més els alumnes amb baix nivell socioeconòmic que els més benestants, però ara una nova investigació ha volgut indagar en les causes i les solucions a aquestes diferències. La conclusió de la recerca del Centre de Polítiques Econòmiques d’Esade (EsadeEcPol) és que la poca satisfacció amb l’escola, la menor dedicació als deures i els pocs referents mestres masculins podrien ser variables que expliquen l’abandonament escolar “desproporcionat” entre els nois i entre els alumnes pobres.