Novembre mes de ciència: Dia de la Ciència i Circuïts cièntifics

Per a Secundària:

Día de la Ciència a les escoles 2018

El Departament d’Ensenyament organitza amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) diverses activitats educatives emmarcades en la Setmana de la ciència. i per a secundària, una de les iniciatives més destacades és:

7 de novembre de 2018

El Dia de la Ciència a les Escoles és una de les activitats emblemàtiques del Programa Ciència i Aula. Durant un mateix dia 100 professionals de la recerca fan xerrades simultànies a un centenar de centres escolars per despertar i potenciar l’interès dels més joves vers la ciència i la tecnologia.  Iniciativa organitzada per l’FCRi en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i adreçada als alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat de totes les escoles de Catalunya. 143.000 alumnes d’ESO i batxillerat, 7.000 professors, 1.500 col·legis i 1.000 investigadors han participat a 12 edicions del Dia de la Ciència a les Escoles per conèixer què fan els científics i per què es dediquen a aquesta professió.

Enguany, al nostra districte, gaudirem d’una conferència  a càrrec de Professora  M. Núria Salán Ballesteros:  Dones, ciència i tecnologia: una “carrera” de fons

INS Montserrat. Dimecres, 7 de novembre de 2018 a les 11’30h

Per a Primària:

CIRCUIT CIENTÍFIC MEDI AMBIENT

30 de novembre del 2018

Dipòsit del Rei Martí (carrer Bellesguard, 14; Barcelona)

Adreçat a 5è/6è de Primària

Es proposen un seguit d’activitats de caire científic en forma de circuit per acostar a l’alumnat coneixements sobre l’energia el Medi Ambient però des de la cara més divertida de la ciència, l’experimentació.

El circuit es planteja com un conjunt de 3 tallers diferenciats on en cadascun  es tracten diferents experiments relacionats amb la temàtica escollida, de forma divertida, experimental i interactiva amb els participants, , l’aigua, l’energia, la sostenibilitat…

La durada de cada activitat és aproximadament de 20 minuts.