Formació inicial Coordinador/a coeducació, convivència i benestar

Activitat de formació adreçada a Coordinadors/es de coeducació, convivència i benestar dels centres docents de Primària i de Secundària.

Aquesta formació pretén capacitar i sensibilitzar a la persona del centre educatiu que assumeix la coordinació de coeducació, convivència i benestar.

Seran 5 sessions en línia (webinar) i hi haurà un treball final amb una proposta/implementació del projecte COCOBE.

Aquesta formació dona resposta a la incorporació als centres aquest curs 2023-2024, de la figura del Coordinador/a de Coeducació, Convivència i Benestar. El Departament d’Educació es va comprometre a oferir formació al llarg del curs i una guia d’intervenció.

El coordinador –que serà un docent del centre nomenat per la direcció- rebrà formació del Departament d’Educació i la seva tasca serà la de coordinar en matèria de convivència, coeducació i benestar/malestar de l’alumnat. Aquesta figura està prevista en la LOPIVI -Ley Integral de Protección a la Infancia y la Adolescencia frente a la Violencia-, aprovada el juny de 2021.

Enregistrament de la Jornada La figura del coordinador/a de coeducació, convivència i benestar organitzada el 13 juny de 2023 per UNICEF comitè de Catalunya:

“Un dels reptes que ha plantejat la Llei orgànica de protecció integral a la infància i adolescència davant la violència (LOPIVI) és la posada en marxa de la figura encarregada d’aglutinar capacitats i recursos per vetllar pel dret a la protecció integral de la infància i adolescència. Com serà la seva implementació a les escoles catalanes i quins reptes planteja? En parlarem amb la directora general de l’Alumnat i veurem també l’encaix d’aquesta figura dins el Pla Nacional de Salut Mental de Catalunya amb la seva directora”.

– Claus i condicions per a la implementació de la figura del coordinador/a de benestar i protecció d’acord amb la visió d’UNICEF, a càrrec d’Almudena Olaguibel, responsable de Protecció d’UNICEF Espanya

– Pla d’implementació de la figura del coordinador/a de coeducació, convivència i benestar  en els centres el curs 2023-2024. Reptes per al benestar de la infància i adolescència, a càrrec d’Anna Chillida, directora general de l’Alumnat del departament d’Educació

– La figura del coordinador/a en l’estratègia del Pacte Nacional de Salut Mental, a càrrec de Magda Casamitjana, directora