Festa Major de Sarrià de les escoles

El divendres 6 d’octubre de 2023 es va celebrar la 35ª Festa Major de Sarrià a les escoles amb moltes ganes i energia. De nou els carrers i les places es van omplir de música i danses, encomanant-nos a tots l’alegria de compartir la cultura popular.

Aquesta festa és una activitat educativa que forma part del Programa d’activitats de la Festa Major del Roser de Sarrià i s’organitza, conjuntament, pel professorat de música i d’educació física de les escoles que hi participen. El Districte de Sarrià-Sant Gervasi hi col·labora donant el suport necessari, conjuntament, amb la Guàrdia Urbana i el Centre Cívic de Sarrià. El CRP de Sarrià-Sant Gervasi hi col·labora coordinant el programa d’actuacions. Però sobretot és una activitat que es fa possible gràcies als més de 1500 infants de les  5 escoles públiques i concertades, de l’Escola Municipal de Música Can Ponsic i dels equips educatius de:

• IE Costa i Llobera
  • Escola Dolors Monserdà-Santa Pau
  • Escola Orlandai
  • Col·legi Santa Dorotea
  • Escola Tàber

La participació a la Festa Major per part de les escoles dona resposta al seu Projecte educatiu en que posen en valor l’arrelament a l’entorn i a la cultura popular.

Realitzar aquesta festa suposa un repte important per a equips educatius i alumnat que treballen les actuacions dins de cada centre i també amb un treball en xarxa entre centres. A cada escola hi ha un aprenentatge de les actuacions, els balls i les músiques. Es confeccionen cuques i capgrossos, es prepara l’acompanyament dels dracs a ritme de timbals i es posen a punt les noves construccions humanes semblant als castells. I ambt tots aquests aprenentatges arriba el gran dia de celebració en que s’engalanen les escoles i es trasllada al carrer l’alegria per encomanar a tothom que s’hi acosti.