Com vivim? Convivint

La campanya “Com vivim? Convivint: per una escola i un món sostenible i de pau” finançada per l’Àrea de Cooperació i justícia global de l’Ajuntament de Barcelona, es vol implementar en dos centres educatius de primària o secundària (2 grups classe per cada centre) durant dos anys, la primera fase es realitzarà de gener-juny del 2019 i la segona fase de gener-juny del 2020.

Aquesta és una campanya d’educació per la justícia global adreçada principalment a l’alumnat, professorat i famílies de centres educatius de primària i secundària.  L’objectiu és formar una ciutadania activa i crítica amb les actituds discriminatòries vers les persones i les vulneracions en el medi social i econòmic, integrant la perspectiva d’EGBDH i que generi propostes de transformació al centre educatiu, en els seus projectes de convivència, en l’entorn local i global.

És una proposta que implica temps, formació a l’alumnat, professorat i comunitat educativa, generació d’espais de reflexió amb els tres actors i que vol donar resposta a una problemàtica de manca de cultura de pau al centre i per tant, només el volem oferir el projecte a un centre de i treballar amb dos grups classe que realment tinguin aquesta necessitat.

Com aspecte innovador, a banda de treballar amb els tres actors, és el fet d’oferir la visió interseccionada de la pau i la sostenibilitat econòmica i social global. A través de metodologies d’educació emocional i altres participatives com la Investigació Acció Participació i l’ApS, treballarem la pau personal, interpersonal i global i incidirem en els projectes de convivència del centre perquè tinguin una visió de sostenibilitat global.

Els centres interessats ens haurien d’enviar una sol·licitud per correu electrònic a educatiu@fundacioakwaba.cat, fins el 15 de novembre, explicant-nos en un parell de paràgrafs: l’interès en participar i els grups classe on inseririen la proposta.

Més informació: https://comvivim.wordpress.com/