Avalon, economia social i solidària

–Web:

– Àmbit de treball o tipus:

Projectes de solidaritat i cooperació,…
– Breu descripció de les tasques que realitza, necessitat social que mou l’entitat:

Avalon és una entitat sense ànim de lucre que té com a missió la transformació social per mitjà de la sensibilització, formació i l’assessorament.

Els serveis d’Avalon s’adrecen tant a entitats del tercer sector i a Centres Escolars com a persones individuals tot promovent la reflexió sobre els nous models d’Economia (Economia cooperativa, social i solidària).
– Alguns serveis que poden fer estudiants a aquesta entitat:

Projecte : Transformació a les aules: Reflexió sobre els nous Models econòmics per al desenvolupament. Economia cooperativa, social i solidària

– Quins aprenentatges podria aportar aquesta experiència?

El projecte consisteix en què, al llarg del 1er trimestre del curs 2017/2018, en el marc de l’assignatura que el professorat consideri més adient, transmetre una sèrie de coneixements a l’alumnat dels cursos mencionats anteriorment en matèria d’Economia cooperativa, social i solidària per tal de que aquest esdevingui un/a ciutadà/na amb capacitat per fer un anàlisi crític de la realitat que els envolta.

El projecte s’articula, si bé aquest és flexible i l’adaptem a la idiosincràsia de cada centre i al seu alumnat, en 4 mòduls formatius:

• Contextualització de l’Economia social i solidària
  • Economia cooperativa, social i solidària
  • Finances alternatives
  • Mercat social

Per últim, proposem que a mode simbòlic l’alumnat realitzi alguna activitat on mostri allò que ha après al llarg del curs, per tal de posar en valor tota la feina feta i fer-la arribar a un públic més enllà de les 4 parets de l’aula.

-Contacte

Ruth Bruguera a ruth@avalon.cat