Preguntes de les persones assistents i respostes per part dels professionals ponents

1. M’agradaria saber quan cal derivar un cas a Mossos. No sempre ho fem quan cal i a vegades ho fem i no “era greu”?

2. Quina és l’actuació dels Mossos en els casos d’assetjament quan aquest fet suposa un acte delictiu?

3. A qui es deriva la primera informació de possible assetjament a un/a menor des del vostre centre educatiu? (pregunta que fan els Mossos als centres educatius)?

4. Com treballar les situacions d’assetjament amb alumnat NESE?

5. Quins són els indicadors que ens mostraran que la intervenció ha estat efectiva i/o adequada?

6. Quines dinàmiques per a alumnes poden ajudar-nos a “descobrir” situacions d’assetjament que estan passant a classe i no es veuen?

7. Com podem ser imparcials davant d’un conflicte?

8. De quina manera es pot desenvolupar l’escolta activa entre l’alumnat i entre la comunitat educativa?

9. Com podem donar suport emocional a l’alumnat i a les famílies?

10. Quins suggeriments teniu sobre com actuar si la família no col·labora?

11. Com fer entendre a les famílies la diferència entre conflicte i assetjament?

12. Com podem treballar des del centre les situacions de violència que exerceixen els pares cap als fills de forma psicològica i que sovint són difícils de valorar perquè no hi ha senyals?

13. Com podem actuar amb les famílies que no accepten que els/les seus/ves fills/es són agressors/es o tenen conductes molt preocupants?

14. Podríeu compartir alguna experiència de treball amb les famílies per conscienciar-les sobre les conductes d’assetjament?

15. Com podem involucrar les famílies i la comunitat educativa en la resolució de conflictes?

16. Com ens podem coordinar per realitzar un treball en xarxa (dintre de l’escola) que arribi tant a alumnat com a famílies en aquelles escoles que no disposem de TIS?

17. Com es podria trobar més temps i més espais per ser empàtic amb l’alumnat i les companyes de feina?