Full Informatiu. Febrer 2024

XVIII Jornada d’Educació Infantil 0-6 anys: El Currículum a l’Educació Infantil

– Idees clau per entendre com s’estructuren les seves parts.
– Saber on posar l’accent a l’hora de programar els aprenentatges i dur-los a la pràctica.
– Tenir en compte la coherència entre els dos cicles.
Dia: 13 de març
Hora: de 18 a 20h
Lloc: Biblioteca Singuerlin Salvador Cabré. Certificació. 4h dins del Pla de Formació de Zona
Inscripció aquí

____________________________________________________________________________________________________________________

Sessió de difusió de Programes de Llengües Estrangeres

Sessió en línia, adreçada a professorat de primària i secundària amb l’objectiu de:
• Donar a conèixer les característiques i possibilitats dels diferents programes de llengües estrangeres del Departament d’Educació
• Impulsar la internacionalització dels centres educatius i el desenvolupament professional dels docents de llengües estrangeres
Dia 7/2/2024, de 17h a 18:30h Inscripció abans del 7/2/2024

Recursos prevenció bullying i ciberbullying

El Programa Contra el Bullying de la Fundació Barça posen a l’abast recursos de prevenció de Bullying i Ciberbullying per secundària i adolescents. Trobareu una activitat de formació per al 2n trimestre (Si voleu veure tota la informació de la pàgina web, feu servir l’scroll.) i accés a un quadern per al professorat obert.
Conté aclariment de conceptes i activitats que poden ajudar el professorat a detectar situacions potencials d’assetjament i treballar amb l’alumnat en la prevenció.

Destaquem a Santa Coloma: exposició “Dones de ciència” i “Cicle d’estudis de ciències socials”

– Quines dones han fet història en el món de la ciència? El programa Santa Coloma Ciutat Universitària, conjuntament amb La CIBA, exposen fins al 13 de febrer la mostra “Dones de ciència”

– Cicle conferències «Dia d’Estudi de les Ciències Socials», amb l’objectiu de facilitar la divulgació de treballs, estudis i anàlisis sobre la història, la política, la cultura i el pensament relacionats directament amb la ciutat.

Us podeu inscriure mitjançant aquest formulari

Programa de Memòria Històrica per al primer semestre del 2024

La proposta es basa en la projecció de documental i pel·lícules, exposicions, conferències, presentació de llibre, itineraris guiats, taller per a infants…

Trobareu el detall d’aquesta informació en el programa d’activitats (gener-juny 2022) que es publica al web de l’Ajuntament: memòria històrica. També el podeu consultar en aquest document en versió PDF.

XI Jocs Florals Escolars

El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

Aquestes són les bases de participació. Com podreu veure hi ha diferents categories per a Ed. Primària i Ed. Secundària. Disposeu d’un recull de Material i recursos que podeu fer servir.

Lletres a les aules

Lletres a les Aules és un programa de la ILC i el Departament d’Educació per al foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura.

D’aquest programa se’n beneficien els centres educatius d’ensenyament primari, secundari i d’adults de tot el domini lingüístic. Els centres educatius que vulguin participar-hi hauran de triar entre dues modalitats: Autors a les Aules o Els nostres clàssics en veu Alta.