Full Informatiu. Desembre 2023

Materials de la Trobada pedagògica. Convivència i conductes d’assetjament als centres educatius

Presentació digital amb els enllaços a webs i recursos que es van presentar a la Trobada pedagògica sobre prevenció, detecció i actuació davant de situacions d’assetjament que poden tenir lloc als centres educatius.

Preguntes formulades durant la sessió i respostes de les persones ponents

Materials conferència sobre sostenibilitat. A càrrec d’Antonio Turiel

Amb motiu del dia Internacional de la Ciència i de la Pau, 10 de novembre, el científic Antonio Turiel ens va oferir la conferència “La ciència de la Sostenibilitat”, adreçada a alumnat de 4t d’ESO i 1r de batxillerat.
Podeu consultar-ne els materials
– Presentació, amb idees i webs citades
– VÍDEO DE LA CONFERÈNCIA

Programes de llengües estrangeres i d’origen

Us presentem un recull dels programes de llengües estrangeres i d’origen amb els què comptem des del Departament d’Educació i altres institucions. Pot ser d’utilitat per situar-vos en la pluralitat de programes amb què comptem i conèixer si algun d’ells s’adapta a les vostres necessitats i interessos.

Maletes educatives en servei de préstec 2n i 3r trimestre

Podeu consultar aquí la disponibilitat de les maletes educatives del CRP per al 2n i 3r trimestre. Podeu fer la vostra sol·licitud de préstec a través d’aquest formulari.
Més informació sobre cada maleta pedagògica

Mesures i suports universals en el centre educatiu

Trobareu orientacions sobre: personalització de l’aprenentatge; organització flexible del centre; avaluació formativa i formadora, i orientació educativa i l’acció tutorial.
Mesures i suports universals en el centre educatiu

30 de Gener. Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP)

palomapicasso-1Carta per la pau dirigida a l’ONU
Vídeo: Discurs de Ghandi a Ginebra, 1931
Vídeo. Chimamanda Ngozi Adichi. El perill d’una història única.
Recursos, Projectes i articles d’interès. Escola de Pau UAB
Educació per a la convivència Selecció de recursos en línia
CURTS sobre valors. Servei de Convivència. Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
FILMS per la pau i drets humans (propostes i guies Filmoteca i Drac Màgic)

Formació professorat. Institut de Desenvolupament professional UB

L’IDP-ICE de la Universitat de Barcelona ofereix una sèrie d’activitats gratuïtes per a docents, coorganitzades amb el Departament d’Educació, relacionades amb els diferents vectors del nou currículum i que tenen per objectiu proporcionar les eines i coneixements necessaris per adaptar-se als canvis i a la transformació educativa.

Programa 2n semestre