Intercanvi d’experiències: cursos anteriors

Tot i que en algunes edicions s’ha proposat un tema central, el més destacable de les Trobades Pedagògiques i d’Intercanvi d’Experiències és la participació del professorat aportant i compartint les seves experiències i la conferència inicial.

• XXIII Trobada pedagògica. 26 de maig i 8 de juny de 2021. Virtual
    Conferència: Les connexions que fa el teu cervell per aprendre. A càrrec de Marta Portero
  • XXII Trobada pedagògica. 26 de juny de 2019. Bibilioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: El plaer d’aprendre a través de la investigació. A càrrec de A càrrec de Carme Alemany. Mestra i col·laboradora del Grau d’Educació Infantil de la Universitat de Manresa.
  • XXI Trobada pedagògica. 27 de juny de 2018. Bibilioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: Experimentació i educació matemàtica. A càrrec d’Anton Aubanell, Catedràtic de Matemàtiques a l’IES Sa Palomera (Blanes), professor de Didàctica de les Matemàtiques del Departament de Matemàtica Aplicada de la UB i responsable del CREAMAT.
  • XX Trobada pedagògica. 27 de juny de 2017. Bibilioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: De la “moda” de la innovació a la transformació de la vida del centre. A càrrec de Juana M Sancho, Catedràtica del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB
  • XIX Trobada pedagògica. 29 de juny de 2016. Bibilioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: Ensenyar i aprendre ciències als centres educatius avui. A càrrec de Conxita Márquez Bargalló, professora de Didàctica de les Ciències experimentals a la UAB
  • XVIII Trobada Pedagògica. 26 de juny de 2015. Biblioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: Com promoure un aprenentatge més competencial? A càrrec de Neus Sanmartí, catedràtica emèrita de Didàctica de les Ciències a la UAB i experta en temes d’avaluació per competències.
  • XVII Trobada Pedagògica. 27 de juny de 2014. Biblioteca Singuerlín – Salvador Cabré
    Conferència: Conèixer el funcionament del cervell pot facilitar l’aprenentatge? A càrrec de Carme Timoneda, professora de Diagnòstic en educació del Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona. Investigadora i formadora de la Fundació Carme Vidal i Xipre de Neuropsicopedagogia.
  • XVI Trobada Pedagògica: Competència comunicativa i les àrees (II). 27 de juny de 2013. Escola Wagner
    Conferència: Propostes de llengua per aplicar i adaptar a l’aula. A càrrec de Francina Martí, del CIREL (Centre de Suport a la Innovació i Recerca Educativa en Llengües).
  • XV Trobada Pedagògica: Competència comunicativa a les àrees. 28 de juny de 2012. Institut Ramon Berenguer IV
    Conferència: AICLE: I si ho provem sense E? A càrrec de Pilar Olivares, coordinadora de llengües estrangeres dels Serveis Territorials de Barcelona Comarques.
  • XIV Trobada Pedagògica 5 de juliol de 2011. Escola Lluís Millet
    Conferència: Pensar bé per llegir millor. A càrrec d’Irene de Puig, directora del Grup de Recerca per l’Ensenyament de la Filosofia Grup IREF.
  • XIII Trobada Pedagògica: Cerca i recerca. 8 de setembre de 2009. Institut Terra Roja
    Conferència: Les competències informacionals com a base de l’aprenentatge. A càrrec de Jordi Quintana, coordinador Màster EAED de la Universitat de Barcelona.
  • XII Trobada Pedagògica: La comunicació, element clau per a l’educació 9 de setembre de 2008. Museu Torre Balldovina i CEIP Fray Luís de León
    Conferència: Comunicació lingüística i audiovisual, i construcció de coneixements. A càrrec d’Artur Noguerol.
  • XI Trobada Pedagògica: Competències bàsiques 6 de setembre de 2007. CEIP Beethoven.
    Conferència: Com millorar les habilitats comunicatives. Una proposta per ensenyar a llegir en públic. A càrrec de Montserrat Vilà, professora de llengua de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • X Trobada Pedagògica: Tècniques d’aprenentatge col·laboratiu amb mitjans tecnològics. 7 de setembre de 2006 (conferència) i 26 d’octubre i 9 de novembre (intercanvi). Institut Puig Castellar.
    Conferència: Les TIC, eina de coneixement en l’escola de la societat de la informació. A càrrec de Francesc Busquets, de l’Àrea TIC del Departament d’Educació i Universitats.
  • IX Trobada Pedagògica: L’acollida de l’alumnat nouvingut. 8 de setembre de 2005. Escola Tanit.
    Conferència: Interculturalitat i inclusivitat: reptes socials i respostes educatives. A càrrec de la Dra. Sílvia Carrasco, del Programa Multiculturalitat i Educació-ICE. Grup de Recerca ELIMA – Antropologia Social UAB.