Siutació d’Aprenentatge- PROJECTE GLOBALITZAT -Presentació CDD i nou currículum

En la sessió de la subxarxa de competència digital docent  es va presentar la proposta de SITUACIÓ D’APRENENTATGE AMB SENTIT – PROJECTE GLOBALITZAT des de l’equip de la Subdirecció General d’ Ordenació Curricular, dins el nou currículum de l’educació bàsica.

Model i guia d’ús de la situació d’aprenentatge del nou currículum.

Com plantegem les SITUACIONS D’APRENENTATGE ?

• -CONTEXT, com escenaris de la vida real per desenvolupar aprenentatges, a partir d’un context real on es planteja un repte, pregunta o problema a resoldre o a intervenir per part de l’alumne.
  • -COMPETÈNCIES i SABERS QUE MOU. Aprenentatge basat en situacions globalitzades on l’alumne està actiu (és agent actiu del seu propi aprenentatge)  l’interpel·la, aprèn diferents sabers, posa en marxa diferents competències per interpretar la situació i es posiciona davant el repte per donar resposta a la situació que li sigui útil, que pugui aplicar en diferents contextos o en situacions futures. Aprenentatge en espiral per anar indagant i avançant en els processos d’aprenentatge.
  • -APRENENTATGES CONCRETS durant també el procés. Situacions que inciten i apunten cap a processos d’aprenentatge més complexos, habilitats cognitives de grau superior ( analitzar, raonar,  interpretar, planificar, investigar, autoregular-se, crear, col·laborar, comunicar,…). Els objectius d’aprenentatge compartits amb l’alumne per la situació plantejada, durant el procés i per al producte final.

Trobareu la presentació i la videoconferència a la web de la subxarxa de Competència Digital Docent, en la sessió 2 de continguts digitals del dia 24 de novembre .

Des de la web dels ODS podem trobar recursos per a plantejar situacions d’aprenentatge.