Sessió Xarxa Transformació Educativa a l’IE 3 d’Abril

Realitzem la tercera sessió de la Xarxa Territorial de Transformació Educativa de les Terres de l’Ebre a l’Institut-Escola 3 d’Abril de Móra la Nova.

La directora del centre, Marga Merlos dona la benvinguda, explica l’organització del centre i el recorregut pel centre, amb l’esmorzar solidari al pati lectiu organitzat per l’alumnat de secundària.

La coordinadora de la XTTE, Maria Falcó, planteja reflexions sobre la SITUACIÓ D’APRENENTATGE, compartint significats:

• què significa aprendre amb sentit ? amb quina finalitat aprenem? com s’ interpel·la a l’alumnat a posicionar-se?
  • com es contextualitza l’aprenentatge?
  • quines eines tenim els docents per facilitar l’aprenentatge de l’alumnat ? Tetraedre de l’EAS, què, perquè, com i per a què aprendre?
  • com formulem Preguntes que esdevinguin un repte per dissenyar una situació d’aprenentatge?. Formulació de PSR que impliquen accions per l’assoliment de competències.

Els aprenentatges de l’alumnat s’enfoquen per respondre a necessitats de la vida real, per a desenvolupar capacitats per a fer front als desafiaments al llarg de la vida, per a construir un món més just, per a créixer com a persones reflexives, crítiques, constructives, solidàries, més autònomes i més felices, posicionades amb el món que ens envolta o en un PSR (Problema socialment rellevant).

Compartim dinàmiques i experiències molt enriquidores !!