Punt Lila Irisat IE 3 d’Abril com a bona pràctica coeducativa

Punt Lila Irisat  gestionat per l’alumnat a l’Institut-Escola 3 d’Abril de Móra la Nova com a bona pràctica coeducativa del centre docent en visió educació 360.

Trobareu el projecte a l’enllaç de la seva web.

L’alumnat com a part activa del projecte. Està composat per alumnat (entre 4rt de primària i 4rt d’ESO) que, voluntàriament, i fora del seu horari escolar ha fet formació per passar a ser part dinamitzadora d’aquest projecte. La formació ha anat a càrrec de les tècniques del SAI i SIAD del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i ha estat coordinada per l’orientador del centre que s’encarrega de la dinamització d’aquest projecte. Un cop acabada aquesta formació ens hem constituït com equip, hem fet la presentació a del projecte a tota la comunitat educativa i hem començat a implementar accions per crear espais de conversa i gestió de totes aquelles violències, discriminacions i situacions que cal visibilitzar per a poder erradicar-les.

Es parteix de la sensibilització i la prevenció per a compartir espais i estratègies socioeducatives que ens fan créixer com a societat plural i diversa que respecta els drets de tothom.

A més de pintar un mural al pati per donar visibilitat al servei del Punt Lila Irisat i sensibilitzar a la comunitat educativa, s’han instal·lat bústies i  un correu electrònic per a que l’alumnat pugui fer arribar inquietuds o suggeriments  per  expressar malestar i evitar  més discriminacions o violències.

Es va realitzar una presentació pública amb la inauguració del Punt Lila Irisat, pioner a les Terres de l’Ebre,  aprofitant la celebració el 31 de març del dia de la visibilitat trans donant el tret de sortida oficial al Punt Lila Irisat de l’Institut Escola 3 d’Abril. Article recull de l’acte, enllaçat.