Inici Xarxa Competències XCT6 Terres de l’Ebre – Lideratge educatiu

Dijous 19 d’octubre iniciem la Xarxa de Competències Territorial amb les persones coordinadores dels diferents centres docents de les Terres de l’Ebre.

De la Ribera d’Ebre ja som 6 centres, considerant les ZERs com a centre al presentar un pla de treball unificat.

Agraïm la participació dels equips impulsors a cada centre per a fer arribar a tot el claustre les propostes de millora a partir de la reflexió pedagògica compartida en equip i poder donar resposta a les demandes dels nous decrets del nou currículum.

En aquesta primera sessió s’ha tractat el tema del lideratge distribuït, compartit, transformacional, per a treballar tots i totes en col·laboració,  al servei d’un objectiu comú. Aquest compromís docent és bàsic per aquest camí de millora continu.

Acompanyats per experts com Olga Esteve i Javier Onrubia ens endinsem en aquest lideratge educatiu. Aquest vídeo ens guia en els aspectes bàsics d’aquest lideratge com l’escolta activa, en un entorn de confiança i de benestar emocional (emocognició) i d’espais de col·laboració per un creixement positiu.

La definició d’Àngel Castiñeira d’aquest lideratge compartit com a procés dinàmic, ens permet centrar aspectes claus als centres docents per a incloure la direccionalitat del projecte (cap on anar), el programa i l’equip (com anar-hi), a més de l’emoció, la motivació i la implicació de les persones (ganes per fer-ho).

L’aportació de l’escola Miquel Granell d’Amposta exposant la transferència al claustre des de la Xarxa de Competències i la coordinació interna per al desplegament del nou currículum, on l’equip impulsor és el catalitzador  de la metamorfosi del centre, és un bon model de bona pràctica.

Comencem doncs, teixint i reforçant la nostra xarxa interna dins el centre!!

Endavant amb la xarxa !!